Dårlig turbo-trykk etter rens av luftmengdemåler

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt litt problem med at motoren har blitt kvelt et par ganger når jeg trykker inn clutchen i lav hastighet. Leste på forumet at det kunne hjelpe å rengjøre luftmengdemåleren, så måtte selvfølgelig prøve dette. Men til tross for at bilen startet uten problem merket jeg med en gang at all futt var borte. Det er nå helt tragisk dårlig effekt av den og kommer til nød opp i 1.1BAR etter lang tid med gassen i bånn. Tidligere fikk jeg 1.5 uten problemer bare ved å kile litt på gasspedalen.

 

Eneste lykke var bensinforbruket som låg på behagelige 0.75-0.85 i 80km/t og 6.gir....

 

Noen som har forslag til hva som kan være galt? Hadde ikke løst noe annet enn måleren, og har sjekket at alle slanger er ok. Bilen er forøvrig chippet til ca 270HK/400NM

 

Synst forøvrig synd på de som har A6 med 1.8/125HK - det må gå treeegt

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet du ut kontakten på luftmengde

måleren ?

Hvis det ble gjort må du på VAG for å

nullstille den. Når kontakten har vært

av, så går måleren å feilkoder !

 

:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si, for å være sikker kan du koble fra batteriet i noen minutter.

Står om mitt problem som var lignende her .

Jeg har min gamle LMM liggende hvis du vil prøve om det er noen forskjell.

 

Edit : kan forresten høres ut som det er tomgangsregulatoren din som trenger en rens.

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier du det? Det opplevde ikke jeg på hverken 200'en eller 80'n.. For meg virker det som om lmm-din kan ha tatt kvelden helt etter renseforsøket ditt, men.. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakten ble dratt ut - men det har jeg gjort flere ganger før uten problemer.....

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg rensa min idag med forgasserrens og elektrorens og brukte trykkluft etterpå! har ikke testet forbruket! men bilen går iallefall ikke dårligere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det skal ha noe å si om man drar ut pluggen uten å slå på tenninga. Om man slår den på så kommer feilkodene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren stopper når man tråkker inn clutchen og slipper gassen er det i 9 av 10 tilfeller bypass-ventilen som er synderen, altså den som slipper luft tilbake før turboen når man slipper gassen ("resirkulerende dumpventil") som sitter montert like ved turboen.. Ganske velkjent at denne ryker etter hvert, har skiftet selv etter å ha hatt samme problem, og har hørt om mange andre som har vært utsatt for det samme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.