98' A3 1.8T motor? Motorfester?

Anbefalte innlegg

Hvordan er motorfestene i denne kontra G60 blokka?

Og blir det vanskelig å få det til å sitte i en einser?

 

Du F.Gimnes har vel vært borti det der?

 

Sitter her med et litt vanskelig valg nå, 8VT blir det ikke vet jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg undersøkte ang samme motor i corrado, fikk jeg beskjed om å bruke G60 festene, og g60 girkasse/svinghjul.

 

Jeg vet einseren har forskjellige fester enn G2 og Rado, men vet ikke helt hva som skiller de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,8 blokka er den samme på g60 som på 1,8t. Motorfestene fra g60 (golf 2) passer hvertfal på.

 

Bruker et vanlig 1,4 feste bak på motoren å et 1.8 gti på girkassen å et sånn standar feste i fronten.

 

Ener å toer er vel ganske like? min motor står i en 3er me golf 2 forstilling

 

Espen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da må motor helst komme fra en Passat eller A4?

Motorfester er ikke helt likt på G1 som på G2...Det er jo det festet på høyre siden som er mest interessant da,resten er jo fast i kassa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du benytter motor fra en bil med motoren på tverrs (eventuelt nyere biler med langsgående motor) trenger du å sveise om Golf 1 motorfestet på kamreimsiden samt samt bytte kamreimstrammehjulet til 16V utgaven.

 

Velger du en tidlig utgave av langsgående motor så passer Golf 1 festet ved bare å bytte kamreimstrammeren til 16v utgave.

 

Det finnes to generelle design utgaver av 1.8T 20v. Det er enten den gamle blokk utgaven "058" med ekstern vannpumpe (Slik som alle gamle golf motoren har hatt i 20-30år snart) Denne blokk typen passer som nevnt til slutt over. Mens den nyere design utgaven "06A" har vannpumpen plassert inne i blokken på enden, drevet av kamreimen. Denne blokken passer kun ved å sveise om motorfestet. Let på Vwvortex forumet så finner du tegninger av det "nye" motorfestet. Girkasse festene kommer helt an på hvilken utgave girkasse du velger.

 

Men hvorfor blir det ikke noe 8V Turbo? Det er mye billigere og enklere.

Jeg har nå konvertert en 1.8T 20V AEB motor fra A4 og det innebar en haug med små modifiseringer for å få den tilkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du benytter motor fra en bil med motoren på tverrs (eventuelt nyere biler med langsgående motor) trenger du å sveise om Golf 1 motorfestet på kamreimsiden samt samt bytte kamreimstrammehjulet til 16V utgaven.

 

Velger du en tidlig utgave av langsgående motor så passer Golf 1 festet ved bare å bytte kamreimstrammeren til 16v utgave.

 

Det finnes to generelle design utgaver av 1.8T 20v. Det er enten den gamle blokk utgaven "058" med ekstern vannpumpe (Slik som alle gamle golf motoren har hatt i 20-30år snart) Denne blokk typen passer som nevnt til slutt over. Mens den nyere design utgaven "06A" har vannpumpen plassert inne i blokken på enden, drevet av kamreimen. Denne blokken passer kun ved å sveise om motorfestet. Let på Vwvortex forumet så finner du tegninger av det "nye" motorfestet. Girkasse festene kommer helt an på hvilken utgave girkasse du velger.

 

Men hvorfor blir det ikke noe 8V Turbo? Det er mye billigere og enklere.

Jeg har nå konvertert en 1.8T 20V AEB motor fra A4 og det innebar en haug med små modifiseringer for å få den tilkoblet.

 

 

Så det beste er å bruke det tidligste utgavene av denne motoren evt. fra Passat/A4(quattro)?

Nå er det ikke bestemt hva jeg skal bruke ennå,men hadde vært kjekt å vite mer om denne motoren...16V er jo også en vei å gå,med tanke på Digifanten blir litt enklere å sette opp...hehe Billig? ja bilen har kosta meg ei formue allerede,så noen kroner til og fra skader vel ikke :) hehe Fortsatt bare spekulering fra min side...

Skal bruke ei 02A kasse fra Corrado G60,den er vel en smule kortere enn de andre har jeg forstått?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det beste er å bruke det tidligste utgavene av denne motoren evt. fra Passat/A4(quattro)?

Ja for motorfestet sin skyld, men du må benytte innsuget, bunnpanne og oljepick-up fra en tverrstilt motor (det går med A4 bunnpannen, men den henger langt ned).

 

Skal bruke ei 02A kasse fra Corrado G60,den er vel en smule kortere enn de andre har jeg forstått?: klø :

Ja huset er kortere, men drivakselflensene står på samme stedet som 020 girkassen. I tillegg trenger du 100mm drivaksler fra Cab eller korte ned høyre Golf 2 100mm aksel, samt er du heldig må du få tak i hubene fra Golf Cab med 100mm aksler orginalt ettersom ikke allle Golf 1 huber har plass til den store ytreleddene du finner på 100mm akslene (Jeg må modifisere min eller finne andre huber....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.