Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg med delenummeret på dynamo til RS2 og om det er 90 eller 120 ampers dynamo? De forskjellige leverandørene har visst vanskelig for å finne noe til RS2.

 

Haster litt da bilen står og T-bane suger lut!

Takker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120 AMP

 

Husker jeg sleit noe jævlig med å finne denne billig. Tro det beste jeg greide var 3600.- for en bytte dynamo. Det er forøvrig samme som på S2 ABY.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge akte så er det 2 stk så du får sjekke hvem du har....

 

90A Valeo 034903017 FX

Denne finnes på 100 Avant 100 Avant Quattro A6 avant, A6 avant quattro, S6, Audi 80 avant quattro

 

120A Bosh 034903016 N Denne finnes også på 80 avant quattro 92-96 og coupe quattro fra 89-96

 

Så det burde vel ikke være umulig å få tak i en brukt. Nye er svindyrt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den er vanskelig å få tak i gitt,hvertfall til en vettu pris. Ryktes at det er diodebrua som pleier å gå i stykker. Dette kan visst byttes ut med ny diodebru og må loddes på. Er det noen som har vært borti det?

Kan også være regulator og børster. Greit å sjekke dette før jeg må punge ut med 4000,- for en ny.

 

Takk for svar så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den er vanskelig å få tak i gitt,hvertfall til en vettu pris. Ryktes at det er diodebrua som pleier å gå i stykker. Dette kan visst byttes ut med ny diodebru og må loddes på. Er det noen som har vært borti det?

Kan også være regulator og børster. Greit å sjekke dette før jeg må punge ut med 4000,- for en ny.

 

Takk for svar så langt.

 

Ja sjekk dette først. Er skjelden at selve dynamoen ryker. Koster bare noen hundrelapper i stedet for 4k....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sjekk dette først. Er skjelden at selve dynamoen ryker. Koster bare noen hundrelapper i stedet for 4k....

 

Ja. Så var det å finne noen som har delene og som driver med dette.Ringte til Kløfta Elektrodiesel idag,men de har ferie til langt ut i august: bh : Må ha alt klart denne uken ettersom jeg skal på ferie.Når jeg kommer hjem drar vi rett til Nurburgring....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en som er vrak liggende. Lageret har skjært seg, kanskje du kan pelle noen deler fra den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en som er vrak liggende. Lageret har skjært seg, kanskje du kan pelle noen deler fra den ?

 

Tusen takk Paul,det hadde vært topp. Jeg kan jo slå på tråden til deg i morgen så kan vi avtale noe nærmere. Har fått tak i regulator med børster, men den er sikkert, typisk nok ,feil når jeg får pelt alt av.

Skal se om jeg får tatt et bilde av den. Kanskje du ser om det er riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

demontere dynamo er noe drit. prøvde selv å reparere min da børstene hadde gått, men det var nytteløst. ble en ny en til 3000 gitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.