Spm ang org. luftfilter ved 240hk i Passat..

Anbefalte innlegg

som topic sier så lurer jeg på om det går an å kjøre med original luftfilter og boks når jeg har hentet ut 240hk i passaten? Vil bilen få for lite luft eller vil det bli berre lekkert..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump..

 

Dette er det vel noen som vet? Eller hur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint så lenge filteret byttes ved angitte intervall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres bra ut :)

Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå ha byttet ut filteret med sportsfilter jeg da, bare sette gi nytt i orginal boks. Du vil jo få noen ekstra hk på topp da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nå ha byttet ut filteret med sportsfilter jeg da, bare sette gi nytt i orginal boks. Du vil jo få noen ekstra hk på topp da.

 

Folk tror sikkert det, men det gjør det ikke på turbomotorer.

Hvis man tenker litt på hvordan dette fungerer så er effekten avhengig av trykket i manifolden og den er uavhengig av filteret(så lenge det ikke er helt tett). Et sportluftfilter vil kanskje gjøre det litt lettere for turboen å suge i seg lufta, men den vil levere det samme trykket alikevel. Det sørger trykkregulatoren for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk tror sikkert det, men det gjør det ikke på turbomotorer.

Hvis man tenker litt på hvordan dette fungerer så er effekten avhengig av trykket i manifolden og den er uavhengig av filteret(så lenge det ikke er helt tett). Et sportluftfilter vil kanskje gjøre det litt lettere for turboen å suge i seg lufta, men den vil levere det samme trykket alikevel. Det sørger trykkregulatoren for :)

 

Det er mulig at turboen klarer og holde trykket oppe men er ikke sikkert den klarer og suge nok mengde luft gjenom luftfilteret da!du vil hvertfall miste en del gass respons med et tettere filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk tror sikkert det, men det gjør det ikke på turbomotorer.

Hvis man tenker litt på hvordan dette fungerer så er effekten avhengig av trykket i manifolden og den er uavhengig av filteret(så lenge det ikke er helt tett). Et sportluftfilter vil kanskje gjøre det litt lettere for turboen å suge i seg lufta, men den vil levere det samme trykket alikevel. Det sørger trykkregulatoren for :)

 

Det er mulig at turboen klarer og holde trykket oppe men er ikke sikkert den klarer og suge nok mengde luft gjenom luftfilteret da!

 

 

Hvis turboen klarer og holde trykket oppe, og temperaturen på lufta i innsuget er uendret, er det en gitt mengde luft i trykkrørene+plenum osv.

 

La oss si at du lader 1 bar i overtrykk, og temperaturen på innsugslufta er ~25 grader celcius.

Det er da isolert sett ikke mulig å fremdeles ha 1 bar overtrykk, lufttemp på ~25 grader celcuis, og en mindre luft-mengde, som en følge av at turboen ikke klarer å suge nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.