#1 Skrevet Juli 25, 2006 Skal bygge om 1.8 mono til 1.6 td. Må jeg bytte bensintank, eller kan jeg bare fjerne el pumpa bak? Hva med hjernen til monon? bare å hive ut? Mener å ha lest at det er bare å få kobla opp ett gløderele så skal det meste funke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2006 Skal bygge om 1.8 mono til 1.6 td. Må jeg bytte bensintank, eller kan jeg bare fjerne el pumpa bak? Hva med hjernen til monon? bare å hive ut? Mener å ha lest at det er bare å få kobla opp ett gløderele så skal det meste funke... Hallo. Du trenger ikke å bytte tank nei. Hjerne er vel bare å ta ut tror jeg. Du må ha andre drivakslinger, for på 1,8 er diameter 100, og på diesel er 90 Du trenger bare å sette inn gløderele å legg opp deg 1 egen bryter inn i bilen for å gløde med, det er gjort i min golf Rolf Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2006 populært med diesel nå for tiden eller... bare du passer å ikke gløde for lenge...da svir de av: rolleyes åsså må du jo ha tenningsstrøm til stoppern da:) Det blir jo den som går til coil.. Er jo bare å ta av kontakten på monojet'n å se om alt virker, på noen biler kan det være andre ting som på en eller annen måte er koblet gjennom hjernen... i såfall er det jo bare å la den ligge der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2006 Var å henta motorn i går. 500,- kr. Ikke så værst... Men toppen er ferdig. Tok den av i går, masse sprekker mellom , ventiler, og forkammer+++. Så må vel få tak i en annen topp. Er det forskjeld på 1.6 D topp og 1.6 TD topp? Tenkte jeg skulle prøve å kjøre med 4+E bensin girkassa mi. Har bare en 4 trinn diesel kasse til motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2006 er vel ganske vanlig at de sprekker mellom ventilene... om TD toppene er noe bedre vet jeg ikke men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2006 Var å henta motorn i går. 500,- kr. Ikke så værst... Men toppen er ferdig. Tok den av i går, masse sprekker mellom , ventiler, og forkammer+++. Så må vel få tak i en annen topp. Er det forskjeld på 1.6 D topp og 1.6 TD topp? Tenkte jeg skulle prøve å kjøre med 4+E bensin girkassa mi. Har bare en 4 trinn diesel kasse til motoren. jeg har 5 trinns girkasse til diesel, hvis det er intrisant?? Blir ikke helt bra med bensin kassa Rolf Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2006 Hvordan er tilstand på den da? Ulyder? Hadde ei 5 trinns kasse, men den ula det mye i og olja var grå... Problemet hvis jeg bytter kasse er at jeg må bytte drivaksler å... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2006 Men er det noen som vet om det er forskjeld på 1.6 diesel topp og 1.6 TD topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2006 Hvordan er tilstand på den da? Ulyder? Hadde ei 5 trinns kasse, men den ula det mye i og olja var grå... Problemet hvis jeg bytter kasse er at jeg må bytte drivaksler å... Den er bra den har selv kjørt med den i 1 årstid, byttet den pga jeg tok toppen på første motoren, å jeg fikk tak i motor å gir komplett. blir nn at din golf blir å gå veldi høyt på turtall med bensinkassa å litte topp fart, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2006 Vist du har 4+e kasse vil den funke meget bra. Har sjøl de på min 1,6td. mangen så tror de passer dårligt men siden den kassen er så høgt gearet er de ingen problem. vet att gti kasser funker dårligt, men stor forskjell fra 4+e. du må gjer ein go del med motoren vist du skall klare maks turtal på 5 gear med 4+e, så du vil få meir enn go nok toppfart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2006 Det er forskjellige ventiler og kamaksel på diesel og turbodiesel. Går forsåvidt om hverandre, men turbodiesel-toppen er tilpasset overlading. Men topper med hydrauliske og mekaniske løftere går IKKE om hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2006 Er nok best å få tak i en td topp da. Går vel rett til he..... med en vanlig diesel topp. TD toppen er jo dårlig nok den. Skal montere EGT måler på motoren sånn at jeg kan følge med litt på temp når jeg skal begynne å justere diesel og turbotrykk. Blir vel å prøve med 4+E kasse først tenker jeg. Er vel bedre det enn 4 trinns diesel kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2006 En kamarat av meg prøvde 1,6d topp på 1,6td,men denne passet ikke(var fra audi 80,men disse motorene var vel like i disse to bilene). Du som skriver at drivakslinger ikke går om hverandre, er du helt sikker på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 27, 2006 En kamarat av meg prøvde 1,6d topp på 1,6td,men denne passet ikke(var fra audi 80,men disse motorene var vel like i disse to bilene). Du som skriver at drivakslinger ikke går om hverandre, er du helt sikker på det? Jeg er 110% sikker på det ja, har drivakslinger i fra 1,6 td og 1,8 bensin liggende. å de har to forskjelige diametere. Rolf Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 1, 2006 Har funnet en tråd ang disse toppene på vwdiesel.net http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=357&highlight=head Tråd om topp med mekaniske løftere på motor for hyd løftere: http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=4480&highlight=solid+head "you can put a solid head on a hydraulic motor, but you have that extra oil return between cylinders #1 and #2 that you need to seal up so you don't blow crankcase vapors and oil mist everywhere" Mulig det blir å hive på en topp fra sugediesel hvis jeg ikke får tak i TD topp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...