Anbefalte innlegg

er det noen som vet hvor stor dim. som går på golf 3 som er senka 40 mm??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5x17 205-40

Selv kjører jeg på 8x17 et35 215-40 60/40 senk. Har banket opp kanten i hjulbuen bak. Subber en skjelden gang med mye last.

Selv vurderer jeg 9x17 eller 8x18. Skal gå det også, men da er valsing et must.

Er jo som ene læreren min sa. Det som er vanskelig, tar vi med en gang. Det som er umulig, tar litt lengre tid. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svaret.. jeg kjører på 205-40/ 17 nå, men ønsker å gå opp litt..

er det mye jobb/ vanskelig å valse ut skjermene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye vil du gå opp da?

For en som kan jobben sin, så sklir 8x18, sikket 9x18 på også. ;)

225/30-18 er faktisk MINDRE enn 205/40-17, ikke mye da. Ca 0.6%

Så 8x18 med 225/30-18 burde faktisk gå UTEN valsing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye vil du gå opp da?

For en som kan jobben sin, så sklir 8x19, sikket 9x18 på også. ;)

225/30-18 er faktisk MINDRE enn 205/40-17, ikke mye da. Ca 0.6%

Så 8x18 med 225/30-18 burde faktisk gå UTEN valsing

Husk X-faktorene når det gjelder alle spørsmål om subbing da: Senking og stivhet! ;)

Tror neppe 225/30 18 går rett på Golf 3 uten endel valsing hvis bilen er senket slik den må være med såpass lave dekk (gewindefahrwerk!). Smale felger hjelper endel, og tilsvarende med høyt offset. Men som mange har vært inne på i div tråder om hjul til Golf 3 med gewinde, så er det ikke så mye plass hverken utover eller innover.

Hvis jeg skulle tippe på noe som kunne funke ok med litt valsing/opbrett av skjermflenser uten å måtte lakkere skjermene, så er det 7,5 eller 8x18 ET25 med 225/30 18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk X-faktorene når det gjelder alle spørsmål om subbing da: Senking og stivhet! ;)

Tror neppe 225/30 18 går rett på Golf 3 uten endel valsing hvis bilen er senket slik den må være med såpass lave dekk (gewindefahrwerk!). Smale felger hjelper endel, og tilsvarende med høyt offset. Men som mange har vært inne på i div tråder om hjul til Golf 3 med gewinde, så er det ikke så mye plass hverken utover eller innover.

Hvis jeg skulle tippe på noe som kunne funke ok med litt valsing/opbrett av skjermflenser uten å måtte lakkere skjermene, så er det 7,5 eller 8x18 ET25 med 225/30 18.

Joda, det er jo også noe som kommer inn i bildet. Jeg bare snakker utifra min egen mening, fordi jeg ser jo selv hvordan det er med min egen Golf (60/40, 8x17 et35 215/40, passe stiv, opp-brettet skjermkant/flens)

En annen ting er jo at 225/30-18 er nærmere 2% mindre enn 215/40-17. :)

Men så kommer jo dette med forskjeld på dimmensjonene inn også da..... : klø : : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Hvilken ET er det på felgene dine ? Har du bilde av de ? Tenker på hvor mye dekket strekker seg på felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 215/40 17" På Golf 3 VR6, den er 3cm lavere enn vanlig golf tror jeg!!

Den kunne godt vært lavere/større hjul

Jeg kjøpte felger av martins

BM Cobra

Det falt min smak, spes til mørk bil

vr6.jpg

bmcobra.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 215/40 17" På Golf 3 VR6, den er 3cm lavere enn vanlig golf tror jeg!! Den kunne godt vært lavere/større hjul Jeg kjøpte felger av martins BM Cobra Det falt min smak, spes til mørk bil

Håper du mener større felg, ikke større hjul. Å sette på større hjul enn 215/40 17 på Golf 3 fjerner jo all mulighet til lav bil hvis man ikke skal valse ut skjermene fra rutene og ned... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Må som regel velge "Enten/Eller"

Men hadde good klaring!

Tror ikke større felg ville gjort seg på en standardbil

Altså, uten skjørt og nedre spoilere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Må som regel velge "Enten/Eller"

Men hadde good klaring!

Tror ikke større felg ville gjort seg på en standardbil

Altså, uten skjørt og nedre spoilere!

Men hvis vi tenker på at følgende hjul har disse størrelsene...

205/40 17, D=59.58 cm

215/40 17, D=60,38 cm

205/35 18, D=60,07 cm

215/35 18, D=60,77 cm

225/30 18, D=59,22 cm

225/30 19, D=61,76 cm

...så ser i hvertfall jeg at det er fint mulig å velge en 18 toms felg på Golf 3. Men jeg ser også utfordringa med å velge et 225 dekk fremfor 205 eller 215 mht subbing. 19 tommere hadde vært litt kult for "valsekongen" da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.