Golf Mk3: Tempratur problemer

Anbefalte innlegg

Hadde meg en lengre kjøretur i kveld, og helt uten grunn begynte varsellampa for kjølevannet å pipe, lå på 110grader+

Ser ingenting galt i motorrommet, den har plenty med kjøleveske, og termostaten ble byttet nå i vinter.

 

Noen som har noen tips om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde meg en lengre kjøretur i kveld, og helt uten grunn begynte varsellampa for kjølevannet å pipe, lå på 110grader+

Ser ingenting galt i motorrommet, den har plenty med kjøleveske, og termostaten ble byttet nå i vinter.

 

Noen som har noen tips om hva det kan være?

 

Vannpumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om det er den? er jo vann i røra.

Kan det være Temperaturføleren, eller at noe er tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vifta.

En kamerat av meg hadde samme feil.

Begynte å koke kun etter kort tur, vifta funka heller dårlig.

Bytta denne og null problem etterpå.

Sjekk og at begge slangene inn på radiator er varme. hvis de er det er nok termostat ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får sjekke dette i mårra, tok bare på den øverste slangen som går mot radiatoren, og den var gloheit ;) når jeg tenker etter så hørte jeg ikke vifta.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "feilsøkt" litt nå, vifta går i dag, når den ligger mellom 90 og 100 grader, så det enkleste og si er vel at det var dårlig kontakt på vifta i går siden den ikke gikk :P

 

Begge slangene ut fra radiator er varme og det lekker ikke noe trykk fra eksapnsjonstanken, kjølevannet ser også fint ut.

 

Og den begynte ikke å koke nå når den stod på tomgang i gårdsplassen, men kokte under kjøring i går, da sto jeg ikke i ro i det heletatt.

 

: hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.