Anbefalte innlegg

Har en slags knirke/knake-lyd som jeg ikke finner ut av! Høres ut som om den kommer innenfra, i nærheten av dashbord. Men som sagt, lyder kan spre seg i det meste. Det er værst ved oppbremsing, og når man tar løst fra stopp. Kommer av og til altså.

 

For å beskrive lyden best mulig; akkurat som om det høres ut som noe bevegelige gummideler som er altfor tørre.

 

Takker og bukker hvis noen har tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres det når du kjører over fartshumper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres det når du kjører over fartshumper?

Ja, har ikke lagt spes merke til det, men ja. Erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har ikke lagt spes merke til det, men ja. Erfaringer?

 

Foringer i foran. Multiknirk kalles de vel på vår "sjargong" Er vel flere foringer å velge i også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer i foran. Multiknirk kalles de vel på vår "sjargong" Er vel flere foringer å velge i også.

Hvilke foringer snakker vi om først og fremst som kan være syndebukken? Kostbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke foringer snakker vi om først og fremst som kan være syndebukken? Kostbart?

 

Det kan jeg fortelle deg 30 august, da skal min inn for å fikses :) Blir sikkert ikke billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer i foran. Multiknirk kalles de vel på vår "sjargong" Er vel flere foringer å velge i også.

 

Multi-link på TT: klø :

 

Det er nok mcpherson(?) oppheng på denne bilen. Men det er godt mulig at det er en bærekule e.l som lager lyden. syns bare det virker litt rart at det høres ut som det kommer fra inne i bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multi-link på TT: klø :

 

Det er nok mcpherson(?) oppheng på denne bilen. Men det er godt mulig at det er en bærekule e.l som lager lyden. syns bare det virker litt rart at det høres ut som det kommer fra inne i bilen..

Det er akkurat det som forundrer meg oxo:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok stabstagforinger foran, pluss eventuelt selve stabstaget. Blir værre ved lange perioder med tørt og varmt vær. Dette høres når støtdempere/fjærer går opp eller ned. Hvis det kun er foringene, er dette ganske billig å bytte. Hvis det er staget i tillegg, blir det noe tusenlapper dyrere.

Har det samme på A3en min, og noen ganger kan det høres ut som om det kommer fra inne i bilen.

 

Det stemmer at det ikke er multilink på TT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har ikke lagt spes merke til det, men ja. Erfaringer?

 

Jeg hadde også dette. Byttet foringer i nedre bærearm og vips var det tyst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også dette. Byttet foringer i nedre bærearm og vips var det tyst:)
Pris for disse? Trenger vel ikke hjulstillingskontroll etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.