Anbefalte innlegg

Har en 98 mod gti turbo, noen som veit om det er mulig å skru opp tyrbotrykket litt på den? isåfall hvordan ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel gjøres elektronisk, dvs chip.

 

Har ikke noe erfaring med dette selv, men kan annbefale deg TS-Racing.

 

På nye biler er det ikke bare til å øke turbotrykket. Er mangen faktorer som spiller inn.

 

Stemmer ikke allt 100% i elekronikken, går motoren over i nødmodus, og følgene er at det blir som å kjøre en kasse med bananer.

 

Er jo mangen sensorer på en moderne turbo-bil, bl.a. en sensor som registrerer max ladetrykk (litt på tynn is nå, men det er vel MAP-sensoren dette). Lader du mer enn dette "max-trykket", begynner ting å slå seg vrangt. Det er sånne ting som "følger" med chipen.

 

Chip = høyere ladetrykk, forandret tenning, foradret åpningstid på dyser +++

 

Ta deg en prat med nevnte firma. Disse har lang og god erfaring med chipping av vag.

 

Hvis det er 150hk du har nå, er det vel ca 190hk du får (+40) med steg1.

 

Nevner igjen at jeg IKKE har erfaring med dette.

 

En liten ting på slutten, skal du chippe, få på et ordentlig filter i samme slengen da. ;)

 

EDIT: Legger ved en link til deg.

 

TS-RACING

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertlig takk ;) Da blir det nok chip til høsten ja :) Noen som har hatt problemer med girkasse etter chipping ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertlig takk ;) Da blir det nok chip til høsten ja :) Noen som har hatt problemer med girkasse etter chipping ?

 

Type kasse har du da?

 

Er det manuell, skal det ikke ha noe å si.

 

Det er vel spesielt på chippede, moment-sterke diesel motorer og tiptronic som er en dårlig mix, og som fort blir DYR!!!

 

Automat-kasser sjenerelt da.... automat + masse moment = tvilsomt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen er ikke noe kjempe god kasse for å si det sånn men den skal holde sålenge du ikke river den i gir å spinner i masse vis.. Diffen svikta da. Vrir seg rett av.. Hadde ditte problemet på min når jeg kjøpte den, usikker årsak til at det skjedde men tyder på hard kjøring over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen er ikke noe kjempe god kasse for å si det sånn men den skal holde sålenge du ikke river den i gir å spinner i masse vis.. Diffen svikta da. Vrir seg rett av.. Hadde ditte problemet på min når jeg kjøpte den, usikker årsak til at det skjedde men tyder på hard kjøring over tid.

 

Bare litt info til dette.

 

Jeg mener jeg har lest at det KAN være feil olje. At di naglene inni diffen som ryker (har vært ute for dette selv) rett og slett reagerer med oljen, og metallet blir svekket.

 

Søk litt på forumet etter dette emnet (olje, diff, golf)

 

Det er en spesiell olje til Shell som blir annbefalt. Prøvd dette selv. Ble som en ny kasse.

 

Unngå å spinn med mye sving på hjula. Det er "dårlig butikk"

 

Vær litt obs på en del dårlige revers-drev også. Jeg har tatt 2 kasser i GTi'n på 6 år nå. 1. kassen røk på revers-drevet, 2. kassen var det "diffen som daua"

 

Så med litt sunn fornuft og 2 sekund bedre tid når du skal inn i reversen, går det greit. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare litt info til dette.

 

Jeg mener jeg har lest at det KAN være feil olje. At di naglene inni diffen som ryker (har vært ute for dette selv) rett og slett reagerer med oljen, og metallet blir svekket.

 

Søk litt på forumet etter dette emnet (olje, diff, golf)

 

Det er en spesiell olje til Shell som blir annbefalt. Prøvd dette selv. Ble som en ny kasse.

QUOTE]

 

 

Litt OT: jeg har nettop skiftet kassen min pga at en splint løsnet i kassen. Kan det vere feil olje som er årsaken? Skiftet girolje på et verksted ca 1. mnd før det skjedde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: jeg har nettop skiftet kassen min pga at en splint løsnet i kassen. Kan det vere feil olje som er årsaken? Skiftet girolje på et verksted ca 1. mnd før det skjedde..

 

Ikke godt å si, men som jeg skreiv tidligere, så den kassen jeg tok diffen på, der kjørte jeg på en helt vanlig gir-olje. Den kassen var jævlig vrang å ha med å gjøre. Ned i 1. gir var nesten umulig, måtte omtrent stå i ro. På vinteren var det extremt galt. Så røyk diffen. Hodet på en nagel knakk og kom ut selv.... : dum :

 

Kjøpte "ny" kasse (opphugger), fikk denne på plass og fyllte shell olje. Skal si det var noe annet å kjøre med! Kassen ble mye smidigere, "lettere" på gira ++

 

En annen ting.... Den delen som knakk i kassen/diffen min er visst en svak del, og en kan få et rep.kit hos møller til dette. Er da noen bolter istedet for den dritten dem har satt i. Gjør en dette, skal mye av problemet være løst.

 

OBS! Jeg skriver dette utifra egne erfaringer, dvs Golf 3 GTi. Om det er et gjenganger-problem på mk4 vet jeg ingenting om! :)

 

LINK TIL OLJEN

 

LINK TIL EN TRÅD OM DETTE

 

Men nå er det vel nok O.T. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen går jeg utifra er den rette men den såg ikke særlig fin ut. Men på min så gikk ikke selve naglane men godset rundt ble rever rett av.. Bare å kjøre med fornuft og skifte olje så holder de sikkert :) Fylte på valvoline gir olje av rett type og den ble helt fin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.