Har disse noe med temp. måler å gjøre? A90Q20V (Bilde)

Anbefalte innlegg

Har noen av disse to noe med vanntemperaturmåleren i dashbordet å gjøre?

Mener jeg har lest det en eller annen plass men husker ikke helt om, hvis, når osv...

 

Bilde:tempgiver_til_instrumentpanel.jpg

 

Spør fordi vanntemp.måleren inne i bilen ikke funker. Noen forslag på feilsøking?

 

mvh Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blå der ser ut som en taktventil til kullfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke de skal ha noe med det og gjøre, men søk på vanntemp el.l. her på forumet så finner du mange med samme problem, inkl. meg: smil :

(jeg har ikke fått det til og virke: rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er snakk om 52mm pod.. så kan det være en ide og gå over loddingene bak på instrumentet..

 

 

mange har hatt hell i dette..

 

eller så kan det være wirebrudd e.l og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig lodding/ledninger er meget mulig, men den sluttet ikke å fungere med en gang:

 

- Før måleren sluttet å virke så steg den til +90 grader på tomgang, i kø osv. men når bilen holdt 60kmt+ (dvs god kjøling),

så var nåla helt i bånn. Nå stiger ikke nåla når vannet nesten koker en gang..

 

Raske svar!:tilber:

 

mvh Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

føleren?

 

bytta ut denne?

 

 

hadde samme greia på golfen.. dog uten slik gradering som det der, men originalt golf 2 vanntemp..

 

 

den gikk kansje 1 opp i skalaen til vanlig, og kom på topp når bilen kokte.. ellers så holdt den seg stort sett i ro.. hender den kom seg litt...

 

 

da var det sensoren.. men nå er det jo en del forskjeller på golfen min og audi'en din.. men mye av teknikken er jo det samme.. så kan jo være en ide?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

føleren?

 

bytta ut denne?[...]

 

Ikke byttet den nei, men prøvd å renske koblinger, sjekke om brudd og slik.

 

mvh Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres nok ut som at multifunksjons tempgiveren har tatt kvelden. Det er slett ikke uvanlig og løsningen er å kjøpe en ny evt overhale den gamle. Jeg har skrevet en guide på klubbens hovedsider som omhandler overhaling (ligger under audi 100, men er samme greia), men den ligger til godkjenning enda.

Det er altså snakk om en firepolet sak som henger på vannforgreiningen inn på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres nok ut som at multifunksjons tempgiveren har tatt kvelden. Det er slett ikke uvanlig og løsningen er å kjøpe en ny evt overhale den gamle. Jeg har skrevet en guide på klubbens hovedsider som omhandler overhaling (ligger under audi 100, men er samme greia), men den ligger til godkjenning enda.

Det er altså snakk om en firepolet sak som henger på vannforgreiningen inn på toppen.

 

Har tenkt å sett litt på den ja, men ble litt skremt av at den er bare ca 2x2cm og en god del elektronikk. Ser lite og komplisert ut...

 

I tillegg til temp.måleren så virker heller ikke radiatorvifta og kupevifta på klimaanlegget. Dette kan vel ha en sammenheng med denne multifunkjsonstempgiveren å gjøre, men det rare (eller ikke?) er at varselikonet for høy vanntemp virker i autochecken.

 

Mine 2 spørsmål da: Hva er det denne giveren omhandler i tillegg til måleren i bilen? og skulle autocheckvarslet i heletatt virket om giveren var ødelagt?

 

mvh Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres nok ut som at multifunksjons tempgiveren har tatt kvelden. Det er slett ikke uvanlig og løsningen er å kjøpe en ny evt overhale den gamle. Jeg har skrevet en guide på klubbens hovedsider som omhandler overhaling (ligger under audi 100, men er samme greia), men den ligger til godkjenning enda.

Det er altså snakk om en firepolet sak som henger på vannforgreiningen inn på toppen.

 

vet du om det er lenge til guiden din kommer ut?

du kan ikke forklare kjapt hvordan du overhaler den a hvis det tar lang tid;) renner kjølevannet ut når du skrur ut giveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine 2 spørsmål da: Hva er det denne giveren omhandler i tillegg til måleren i bilen? og skulle autocheckvarslet i heletatt virket om giveren var ødelagt?

 

Giveren gir signal til autocheck/varsellys for kjølevæske om kjølevæsketemperaturen overstiger 120 grader C, og til evt klimaanlegg om væsken overstiger 120 grader C. Sannsynligvis gir ikke måleren noen av de tre signalene hvis den er gåen, men det kan være verdt å merke seg at autocheck bruker det samme symbolet for å varsle flere forskjellige feil i kjølevæskesystemet (f.eks. lite væske i tanken).

 

Radiatorvifta har en egen temperaturgiver nede på radiatoren som brukes kun til styringen der. Det er i tillegg et relé på reléplata som bestemmer hastighet på vifta.

 

Jeg aner ikke når guiden kommer ut, vet ikke hvem som sitter og skal godkjenne slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.