Anbefalte innlegg

Har en audi 90 jeg kjøpte for noen uker siden som samtlige sikkert har fått med seg. Men har ikke helt klart å finne ut hvorfor den drar så sinnsykt ustabilt ved "litt" pådrag (noe som ikke er til å unngå når man kjører 5`er?: klø : )

Når jeg gir bra med turtall på 2. gir drar den frem og tilbake i veibanen.. mest mot høyre.. er dårlige dekk på den så det har nok en del å si.. men lurer på om opphengskulen kan ha noe med dette å gjøre også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lignende problem selv,og da byttet jeg noen foringer osv i forstillinga,og tok forstillings kontroll på bilen.(spissinga)

Det hjalp på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel det som kalles "torque-steer" .. pga manglende LSD :P

 

 

da vil den dra på kun 1 hjul av gangen, og da vil den trekke.. men den kan sende kraft fra det ene hjulet til det andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steer : rock :

Skal si jeg merker det "rimelig" godt på min også i de tre første gira. Få skikkelig torque steering i kombinasjon med litt sporete vei og max ladetrykk så skal man jaggu holde godt i rattet!

 

EDiT: Og jeg var et par sekunder for sein som alltid ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får torque-steer med min 90hk golf jeg og! pga bredden på dekka osv :P

 

 

men det kun på sporete vei.. er tross alt 90 late hk det er snakk om :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for gode råd.. grunnen til at jeg tror det er opphengskula er fordi det virker som camber er ute av lage på venstre sida.. kan bokstaveligtalt bevege på hjulet hvis dere skjønner hva jeg mener.. men har hørt at det kan være en DÅRLIG foring av de værste som kan være problemet og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen ute å prøvde den litt for å kjenne på hvordan den oppfører seg under forskjellige forhold.. tror ikke det er mer enn en hjulstilling som må til samt da selvfølgelig nye dekk.. kjørte litt sikksakk og la først da merke til at den ikke retter seg opp igjen selv så caster (?) er vel helt ute av lage.. kjente også VELDIG mye til støt fra veien som jeg ikke kjenner halvparten så godt med 80`n.. så camber er vel ikke helt riktig heller (??)

 

Kan dette være problemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.