Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en 90/91 Coupe 2.3 20V Q instrument som funker på følgende måte :

Jeg har blinklysindikasjon, fjærnlys, lys i instr og klokke.... Men ikke speedo, turtall, bensin og vanntemp..

Noen ideer??

Casper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter to kontakter når du drar fram instrumentene (løsnes lett med to skruer under rattet, og to som kommer fram ved instrumentene) Du bør ta av rattet før du kommer til.

Kanskje en av de ikke sitter?

Sjekk sikringer og om du har strøm fram dit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er pærene som er gåen jeg. Du kan jo enkelt bytte ut ei som ikke virker med ei som gjør det, ved å forsyne deg av pæren som lyser opp blinkindikasjonen.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, misforsto litt..

Trodde han ikke hadde noen reaksjon i speedometeret.

Men enig, da er sikker pærene ødelagte. Jeg byttet nettopp et par på min, og det er veldig lett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er lyset som ikke virker, kan det som nevnt selvsagt være pærene som er defekte. Det virker for meg som all belysning er fraværende, slik at dette like gjerne kan være potensiometeret som du justerer lysstyrken med som er defekt.

Dersom det er instrumentene som ikke fungerer, mangler du vel + eller - inn til instrumentpanelet, som Kristian skrev, kanskje dårlig kontakt i en plugg. En annen ting det kan være er konstantspenningsregulatoren, men jeg TROR den kun går på tank- og temp.måler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Dersom det er lyset som ikke virker, kan det som nevnt selvsagt være pærene som er defekte. Det virker for meg som all belysning er fraværende, slik at dette like gjerne kan være potensiometeret som du justerer lysstyrken med som er defekt.

Dersom det er instrumentene som ikke fungerer, mangler du vel + eller - inn til instrumentpanelet, som Kristian skrev, kanskje dårlig kontakt i en plugg. En annen ting det kan være er konstantspenningsregulatoren, men jeg TROR den kun går på tank- og temp.måler.

Alle lys og lysjustering funker også....

Er det en felles jordeledning til alle instrumentene kanskje...?

Casper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to jordledninger.

hvertfall det på min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptom på min b4. Da var det en sikring som var gåen. Den lå i sikringsboksen under et deksel.

Dersom jeg har forstått det rett ja. At lysene virker, men speedoen virker bl.a ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hadde samme symptom på min b4. Da var det en sikring som var gåen. Den lå i sikringsboksen under et deksel.

Dersom jeg har forstått det rett ja. At lysene virker, men speedoen virker bl.a ikke...

I den vanlige sikringsboksen i motorrommet?? Og hva slags deksel...?

Bilen er nemlig en '86 Coupe Q med '91 motor, driverk, instrument osv. ....

Casper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å få sett noen bilder av dashen i bilen? Han tenker nok på sikringsboksen i motorrommet ja. Har du tilgang på en annen 80/90/cab/s2 etc så kan du jo enkelt bytte over instrumenter, så har du kanskje eliminert den muligheten.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det var et rødt deksel som det sto "Motor" på eller noe sånt.. Jeg visste ikke engang at det var sikringer under der..

Når den var gåen virket ikke målerene mine, men klokke og lys virket fint. I tillegg virket ikke kupelys-automatikken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at du i det hele tatt fikk motoren til å gå da. Når jeg tar ut motorsikringene så stopper motoren med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren startet og gikk fint lenge den. :P

Kjørte til drammen og sarpsborg og retur igjen uten speedo.. Fulgte etter lastebilene både oppover og nedover.. :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en vanvittig kjip tur..... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næh.. Var spennende å se hvor langt jeg kom siden tankmåleren ikke virket heller.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Caspersen

Heisann!

Har en 90/91 Coupe 2.3 20V Q instrument som funker på følgende måte :

Jeg har blinklysindikasjon, fjærnlys, lys i instr og klokke.... Men ikke speedo, turtall, bensin og vanntemp..

Noen ideer??

Casper

Da er endelig nytt instrument på plass, S2-instr..... MEN har allikevel en liten feil....

Speedometeret viser ingen fart, men tripptelleren fungerer. Bruker ikke de samme signalet??

Har prøvd med to forskjellige speedometer, men får samme feil. Ser ut som nåla har litt lyst til å bevege seg, men det skjer ingenting.....

Hva er dette for noe rart??

Casper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.