VAG-forhandler presset inn foringer, "ok" resultat?

Anbefalte innlegg

Fikk den lokale VAG-forhandleren til å presse inn nye foringer i hjelperamma bak på min typ85 80 quattro.. Resultatet ses her:

 

124-2500_IMG_RS.jpg

 

124-2499_IMG_RS.jpg

 

Fikk beskjed om at dette garantert ikke var noe problem. 3 av foringene ble seende ut slik, 1 overlevde turen ned i hullet. Kan jeg stole på at de sier at dette ikke er noe problem? Er just ikke interessert i å drive å plukke ned bakstillingen mange ganger. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem?

 

Det vil si at de har ødelagt 3 av 4 foringer....og det er greit?

 

Når gummien er ødelagt i nesten 50% av opphenget så vil jeg nå påstå at de foringene har drastiskt reduserte egenskaper!! : bh :

 

Men det er nå min oppfatning da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem?

 

Det vil si at de har ødelagt 3 av 4 foringer....og det er greit?

 

Når gummien er ødelagt i nesten 50% av opphenget så vil jeg nå påstå at de foringene har drastiskt reduserte egenskaper!! : bh :

 

Men det er nå min oppfatning da.

 

Jeg vil anta det var litt ironisk ment kanskje...?

 

Jeg har også brukt det lokale VAG-verkstedet og det fungerte ypperlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anta det var litt ironisk ment kanskje...?

 

Jeg har også brukt det lokale VAG-verkstedet og det fungerte ypperlig.

 

Selve funksjonen til det lokale VAG-verkstedet er vel ikke sakens kjerne her..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve funksjonen til det lokale VAG-verkstedet er vel ikke sakens kjerne her..?

 

Nei helt sikkert ikke...så ikke teksten under bildet...beklager.

 

Jeg hadde gått tilbake til verkstedet og fått dette skiftet. Disse foringene vil garantert ikke vare så lenge som de skal.

Når gummien er begynt å revne så er det vanligvis ikke lenge før det revner helt...spesielt ikke en plass hvor det hele tiden er bevegelse slik som her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lars-inge,ikke godt nok! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne like gjerne behold de gamle :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør innom biltilsynet og få en uttalelse fra en kontrollør der. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel gjøre det Thomas :P Blir sikkert ikke en positiv uttalelse nei..

 

Men hvordan vil dette eventuelt merkes? Er det kun nedsatt levetid på foringene, eller står man i fare for å oppleve en "lealaus" bakende etter en stund?

 

Forhandleren påstår at de har gjort det på den eneste mulige måten, og visstnok fulgt prosedyren i verkstedlitteraturen deres. Verkstedsmesteren igjennom 30 år sier visst også at det ikke skal være et problem. Er disse foringene virkelig så forferdelig vanskelig å få inn hele, hvis man vet hvordan det bør gjøres (noe som en merkeforhandler bør kunne)?

 

De har iallefall gitt meg en garanti om at de plukker ned alt sammen og gjør jobben på nytt om det skulle oppstå problemer.

 

Men samtidig er jeg utrolig fristet til å be om 3 nye foringer, og så prøve å få fikset det på et annet vis. Men da er jeg igjen avhengig av tilgang til hydraulisk presse, pluss kanskje hjelp fra noen som har gjort dette før.

 

Noen i trøndelag med know-how og utstyr som stiller opp? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Noen i trøndelag med know-how og utstyr som stiller opp? : vinke :

 

 

Hold foringen over hullet den skal i, tre en gjengebolt gjennom og legg en skive på toppen av foringen, fest noen store skiver e.l. under foringen og sett en mutter i bunn. Så hvis du nå har hatt litt Zalo e.l. på foringen så skal det gå å bare skru på bolten slik at foringen presses på plass..

Er tidkrevende, men det funker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold foringen over hullet den skal i, tre en gjengebolt gjennom og legg en skive på toppen av foringen, fest noen store skiver e.l. under foringen og sett en mutter i bunn. Så hvis du nå har hatt litt Zalo e.l. på foringen så skal det gå å bare skru på bolten slik at foringen presses på plass..

Er tidkrevende, men det funker:)

 

 

Den metoden er den beste av alle :)

 

Får faktisk en kontrolert insettning av foringen, og så er det ganske enkelt, men vill jo si at jeg skulle nok ha dratt ned og krevd dette om igjen!

Er jo tåpelig sagt av verksmester da!

Hadde du dratt på evt. en EU godkjenning på et annet sted og de hadde sett de foringene, er det nok ikke umulig du hadde fått beskjed om å bytte de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette selv på en 80 jeg hadde....men det var med uoriginale foringer...og de sprakk på samme måten...!!

 

Regner med du har originale....??

 

Jeg tok en titt på de originale, og hos meg hadde de en betydelig mindre "krage" slik at de så ut til å kunne smette mye lettere på plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette selv på en 80 jeg hadde....men det var med uoriginale foringer...og de sprakk på samme måten...!!

 

Regner med du har originale....??

 

Jeg tok en titt på de originale, og hos meg hadde de en betydelig mindre "krage" slik at de så ut til å kunne smette mye lettere på plass...

 

Jepp, er orginale foringer ja.

 

Er bare i selve gummikragen/ringen det har sprukket, sprekken går ikke rett igjennom foringen. Så størsteparten av foringen er jo hel. Men det er vel lite gunstig likevel. : rolleyes

 

Hva gjorde du da? Byttet ut de sprukne uorginale med orginale? Og fikk presset dem inn uten at de sprakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag foringer selv av aluminium. Lages i to deler og presses inn fra hver sin side. Enkelt og mye mer stabilt. Har akkurat montert aluforinger på min, men har ikke fått prøvekjørt ennå. Muligens litt mer støy men...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er orginale foringer ja.

 

Er bare i selve gummikragen/ringen det har sprukket, sprekken går ikke rett igjennom foringen. Så størsteparten av foringen er jo hel. Men det er vel lite gunstig likevel. : rolleyes

 

Hva gjorde du da? Byttet ut de sprukne uorginale med orginale? Og fikk presset dem inn uten at de sprakk?

 

Ok, ja det skal jo ikke være slik....Jeg fikk pressa inn de originale og det ble bra da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superflex har jo traversforinger i polyurethan. De er todelte slik at man bare setter inn en del fra hver side og trykker en stålhylse igjennom etterpå. Koster rundt 60 pund. Sikkert ikke så mye dyrere en originale :) ikke bråker de no særlig mer en gummiforinger heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.