#1 Skrevet Mai 11, 2004 Vurderer å kjøpe meg en -87 A80 med defekt motor. Nå har jeg ikke fått helt svar på hva som er feil med motoren. Men hvis jeg eventuelt må/skal bytte motor så har jeg ett par spørsmål. Det er en 1.8S -motor det er snakk om her (som står i bilen). Det jeg lurte på, var om hvor mye det er som skal til for å sette inn en ny (-brukt) motor, eventuelt en større motor? Disse bilene ble vel levert med både 2.0 og 2.3? Hvis jeg skal ha større motor, hvor mye annet enn selveste motoren må bygges om da (bremser o.l.)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2004 Får du tak i en komplett 2.0E med motorstyring og ledningsnett er det bare å begynne 2.3 får du ikke oppi fordi femmerne har andre motorfester Bremser må selvsagt oppgraderes hele veien rundt og i tillegg må du sikkert oppgradere eksosen. Fjærer/dempere med fjærbein trenger heller ikke være identiske med forskjellige motorer men det går det jo an å sjekke litt nærmere hvis man har en motor for handa... Kanskje må du ha girkasse også, drivaksler++. Uansett, det blir en del arbeid og garantert dobbelt så dyrt som du hadde regna med Så spørs det hvor billig den 80'en var da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2004 80'en kostet ikke mer enn to lapper. Men nå hadde han solgt den, så nå er ikke den bilen aktuell lenger. Men hvis jeg finner en annen en, så er det ikke umulig at jeg begynner på ett prosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...