Plassering av tenningsmodul/tenningstransformator

Anbefalte innlegg

Ingen som har formening hvor tenningsmodulen på 1.8T 163hk (BFB) sitter?

Skulle prøvebytta med min AEB, men klarer faen ikke å finne den..

 

Og utifra katalogen så skjønner jeg ihvertfall ikke hvor det er meninga den skal stå.. Noen som kan hjelpe : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har formening hvor tenningsmodulen på 1.8T 163hk (BFB) sitter?

Skulle prøvebytta med min AEB, men klarer faen ikke å finne den..

 

Og utifra katalogen så skjønner jeg ihvertfall ikke hvor det er meninga den skal stå.. Noen som kan hjelpe : klø :

 

BFB har ikke tenningsmodul. Den har "intelligente" coiler som blir styrt direkte av motorstyreenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BFB har ikke tenningsmodul. Den har "intelligente" coiler som blir styrt direkte av motorstyreenheten.

I følge katalogen så skulle nå BFB ha tenningsmodul av samme type som står i min.. Måtte ha kikka litt vel fort jeg da..

 

Gjelder dette 1.8 125hk også eller? Tenkte å låne fra den i utgangspunktet, men fant ikke noe der heller.. Hehe

 

Må vel ut og jakte.. Ingen i Trondheim med 1.8T 150hk som har lyst å prøvekjøre tenningsmodulen min?? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette 1.8 125hk også eller? Tenkte å låne fra den i utgangspunktet, men fant ikke noe der heller.. Hehe

 

1.8 125hk har ikke den heller nei, sitter innebygd i coilen på den. Må nok få en fra en tidligere 1.8t eller fra en gammel 8'r da, den har jo 2...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 125hk har ikke den heller nei, sitter innebygd i coilen på den. Må nok få en fra en tidligere 1.8t eller fra en gammel 8'r da, den har jo 2...

Hhmm..

I følge katalogen får jeg også match på blandt annet ymse utgaver av 4.2, både fra A8, S8 og S6+`ja..

 

Vil vag-com gi noe feilmelding på defekt tenningsmodul da mon tro?

 

Får også i tillegg opp en modul som heter 8D0 905 351, istedet for min som heter 4D0 905 351

Er visstnok et skille på chassisnr. Vil 8D0 fungere med min motorstyring, eller er det no go?

Begge er til AEB,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hhmm..

I følge katalogen får jeg også match på blandt annet ymse utgaver av 4.2, både fra A8, S8 og S6+`ja..

 

Vil vag-com gi noe feilmelding på defekt tenningsmodul da mon tro?

 

Får også i tillegg opp en modul som heter 8D0 905 351, istedet for min som heter 4D0 905 351

Er visstnok et skille på chassisnr. Vil 8D0 fungere med min motorstyring, eller er det no go?

Begge er til AEB,

 

Vil nok ikke få noen feilmeldinger med vag-com nei. Mulig den vil starte, men er noek en grunn til at det er et skille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.