#1 Skrevet Juli 28, 2006 Hei Skal bytte topp på min A6 nå og må bytte vakumpumpa i samme slengen. Er det noe vits å satse på en brukt vakumpumpe eller bør jeg gå for en helt ny når jeg først er i gang ? Har hørt pris på pumpa i Finland og de skulle ha 4000 for en ny pumpe. Noen som vet hva denne ligger på i Norge? Åge Harila 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2006 Kan jo legge til at det gjelder en 95 modell 2,5 tdi. Ingen som har byttet vakumpumpe på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2006 2 muttere og en slangeklemme, lett tilgjengelig og fort gjort. Dermed er ikke "når jeg først gjør jobben"-argumentet viktig når du vurderer ny kontra brukt. Får du tak i en billig brukt mens ny koster flesk så er vel valget enkelt ? Har selv byttet på samme bil, hadde en brukt liggende fra en defekt topp. Det er kjedelig når vakumpumpa blir sløvere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2006 Poenget er det at jeg er nødt til å bytte vakumpumpa siden det er den som har låst seg og tatt knekken på toppen. Kamakslingen er knukket i 3 deler. Ny pumpe fra NBS koster 3790,- pluss frakt, har ikke funnet noen brukte ennå. Jeg har også klart det kunststykket å kjøpe meg en overhalt topp uten å sjekke om nummerene stemte overens. Så nå sitter jeg med en topp jeg ikke vet om jeg kan bruke. Det er et slit å skru på bil når man egentlig ikke er så flink 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2006 Er det mulig å kjøre uten vakumpumpe ? Hva er itilfelle konsekvensens av dette ? Hvis man velger å fjerne den pinna som står mellom vakumpumpa og toppen tenkte jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2006 Pumpa skaffer vakuum til bremsekraftforsterkeren. Mulig å kjøre uten, men bremsene blir veldig dårlige. Regner med at du vet at det var pumpa som stoppet kammen og det ikke var kum overføringspinnen som skar seg fast i toppen ? Har du forsøkt å åpne pumpa, mulig det kan skaffes repsett eller at det kun er en defekt pakning/o-ring el ? Har ikke forsøkt selv så jeg er nyskjerrrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...