Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bytte topp på min A6 nå og må bytte vakumpumpa i samme slengen.

 

Er det noe vits å satse på en brukt vakumpumpe eller bør jeg gå for en helt ny når jeg først er i gang ? Har hørt pris på pumpa i Finland og de skulle ha 4000 for en ny pumpe. Noen som vet hva denne ligger på i Norge?

 

Åge Harila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo legge til at det gjelder en 95 modell 2,5 tdi.

 

Ingen som har byttet vakumpumpe på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 muttere og en slangeklemme, lett tilgjengelig og fort gjort.

Dermed er ikke "når jeg først gjør jobben"-argumentet viktig når du vurderer ny kontra brukt. Får du tak i en billig brukt mens ny koster flesk så er vel valget enkelt ?

 

Har selv byttet på samme bil, hadde en brukt liggende fra en defekt topp. Det er kjedelig når vakumpumpa blir sløvere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er det at jeg er nødt til å bytte vakumpumpa siden det er den som har låst seg og tatt knekken på toppen. Kamakslingen er knukket i 3 deler.

 

Ny pumpe fra NBS koster 3790,- pluss frakt, har ikke funnet noen brukte ennå.

 

Jeg har også klart det kunststykket å kjøpe meg en overhalt topp uten å sjekke om nummerene stemte overens. Så nå sitter jeg med en topp jeg ikke vet om jeg kan bruke.

 

Det er et slit å skru på bil når man egentlig ikke er så flink :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å kjøre uten vakumpumpe ?

 

Hva er itilfelle konsekvensens av dette ?

 

Hvis man velger å fjerne den pinna som står mellom vakumpumpa og toppen tenkte jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa skaffer vakuum til bremsekraftforsterkeren. Mulig å kjøre uten, men bremsene blir veldig dårlige.

 

Regner med at du vet at det var pumpa som stoppet kammen og det ikke var kum overføringspinnen som skar seg fast i toppen ?

 

Har du forsøkt å åpne pumpa, mulig det kan skaffes repsett eller at det kun er en defekt pakning/o-ring el ? Har ikke forsøkt selv så jeg er nyskjerrrig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.