Salgsverdi med styling/ body kit

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen har noen erfaring om hvordan en ny frontspoiler eller hekk påvirker salgsprisen den dagen man ønsker å selge den? Er klar over at bil ikke er noe investering, men er kjedelig å legge ned 50.000 i styling også viser det seg at bilen taper seg ytterligere i verdi når du skal selge den.

 

Og hvor bra kan man forvente at resultatet av slike bodykit blir? Har ikke tenkt å montere veldig mye selv, hvis det blir aktuelt så blir jobben satt bort til et Trondheim's firma.

 

Fortsatt god sommer :)

 

Jostein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan nok ikke forvente seg å få igjen det man har lagt inn, men kanskje litt mer enn listepris dersom det er snakk om noen større endringer. Ny frontleppe er nok ikke nok til å dra opp prisen så mye opp.. :)

 

Men man kan jo selvsagt være heldig å finne en person som vil ha ferdig stylet bil, og som er villig til å betale det lille ekstra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan være heldig å finne en kjøper som absolutt skal ha bilen din den dagen du selger, eller du kan få en bil som er vanskelig å selge.

 

Jeg skjønner deg godt at du blir betenkt med å blåse x antall tusen på styling, for så å ikke få igjen noe den dagen du selger.

 

Hvordan stylingen blir på bilen kommer helt an på om de som skal montere kan jobben sin.

 

Jeg har sett noen eksempler på dårlig og god jobb ved montering av samme type stylingsett.

 

Men som du selv sier: bil er ikke noe investering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med mye styling er nok ikke lettere å selge. Du begrenser kjøpegruppen betydelig. Den vanlige mann/dame i gata vil nok ikke betale så mye ekstra da de ser på styling som noe man egentlig ikke trenger.

Har du ett komplett bodykit som gir en fin helhet og som matcher godt og du treffer den rette som er ute etter en "ferdig" bil og som vet hva ting er kan du nok få igjen litt for stylingen.

 

Når det gjelder resultat av montering er det vel en kjent sak at dyrere styling (Oettinger, Caractere) har bedre passform enn de rimelige (Rieger). Men for all del jeg har vært borti rimelig styling med bra passform også.

 

Til sist er det jo du som skal kjøre og trives med bilen så lenge du har den, og da er det jo et valg som må tas om man skal koste på litt styling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si at Rieger har dårlig passform akkurat,bolt-on det jo.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si at Rieger har dårlig passform akkurat,bolt-on det jo.. ;)

 

 

Bolt-on JA, men de spriker i alle overganger...

Se på ALLE nyere A4 f.eks. vis de kun er mont på og ikke spes. tilpasset så spriker de både forrand og bak...: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kalles ekstra luftinntak :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfaringer er at rieger passer veldig bra. Har jo og sett "stygge" biler med rieger men er snakk om å være nøye under monteringsjobben hvis du spør meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd både Caractere og Rieger.

Hos meg var det mye mer tilpassing med Rieger plasten en noe av det andre.

 

Styling begrenser kjøpsgruppen av bilen din.

Er du heldig så kan du få igjen litt av pengene.

Har vært borti "unggutter" som bare må ha det så fort det er plast på bilen og da betaler de gjerne litt mer....

 

Personlig så ville jeg ikke kjøpt en bil som har blitt stylet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Rieger på min golf V nå, fanger bak(nedre del) og sideskjørt passa 100%, men frontfangeren er et sorgens kapittel... Hadde passa bedre med en presenning... Blir nok zender til vinteren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi si man er heldig om man får kjøpt styling som passer perfekt på bilen, har måttet tilpasse d meste av styling jeg har montert på bilen.. D er kanskje derfor d som regel står at man må montere før man lakker:) ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men noe som er støpt, er ikke lett å forme igjen, med litt andre buer fordi bua som skal være der er litt feil plassert bl.a... Nei, no more rieger tror jeg.. Men men, vi får se.. Har man mulighet på plastsveiseutstyr og sånn, så kan jo alt passe 100%, men er litt feil å kjøpe fanger og bygge om mye for at den skal passe bilen helt eksakt, da blir det som regel kun 99%, noe som ikke ofte blir lagt merke til vel å merke... (men JEG veit...: bh : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.