Sporing på Passat m/17" Pirelli

Anbefalte innlegg

Hallo!

Sliter med "nybilen". Det står orginale Pirelli pZero Rosso i dim. 225/45-17 på alufelg. Opplever bilen som tung på rattet, tildels ekstrem sporing og ustabil på veien (jager mye fram og tilbake). På veldig gode veier oppfører de seg fint, så det som slår meg er om disse dekkene passer dårlig til bilen på nord-norske veier? Andre som har lignende erfaringer eller kan gi meg noen tips? Dekkene har godt med mønster igjen, bilen har orginalt understell.

Kjørte '99 A6 m/225/40-18 tidligere og syntes det var mye mer stabilt...

Kan det være dekkene som er så på jordet? Betyr det noe fra eller til om det er orginalt understell? Firehjulskontroll? Mener det er noe som heter Servotronic og at det kanskje er ekstrautstyr, kan det være årsaken?

EDIT: Det står faktisk 225/45-17 på bilen, skrivefeil først...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en sjekk på forstillinga di du :) jeg kjører med 235/35-19 foran og 265/30-19 bak på en Audi 200, 13 år eldre bil enn du. :P sporer ganske lite egentlig. bilen er til og med senka 60mm, men har rykende fersk 4hjulskontroll. før denne ble utført var bilen VELDIG vanskelig å holde stabil på veien og spora på flat vei selv med original dekk dimensjon til bilen. i følge han som tok kontroll såg stilinga ca slik ut:

/------/

\------/

Needless to say, forbruket og dekkslitasje gikk ned. : eek :;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv kjørt med Pirelli pZero Rosso og hadde mye sporing.

Disse var ganske slitt etter hvert, og det hjalp ikke hvertfall. Disse dekkene har veldig rette kanter som ofte fører til mer sporing, men sitter ekstremt godt på veien. Byttet til Nokian dekk og bilen ble som ny, men sitter dårligere ved ekstrem bruk.

Bilen er en A4 B5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti det samme problemet med Passat. Byttet til 225 bredde og problemet var borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.