Hvor viktig er det med avbalansering av veiv\råder\stempel?

Anbefalte innlegg

Skal bytte til h-profil råder i femmern min straks, skal bruke originale stempel og bare bytte ringene. Men hvor viktig er det med avbalansering av veiv\råder\stempel når jeg ikke skal lengre opp enn rundt 400 hk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avbalansering gjøres i hoved sak på motorer som skal gå på vedvarende høyt turtall. Avbalansering er alltid positivt uansett, men i ditt tilfelle strengt tatt ikke nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel egentlig det jeg hadde en mistanke om, at det var spesielt viktig på turtallsvillige motorer. Nå blir jo ikke akkurat dette en løpsbil så jeg tror jeg sparer de kronene til andre utgifter som kommer....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet omtrent hva noe sånt koster?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet omtrent hva noe sånt koster?

Oslo Sylinderservice skulle ha 3250,- for avbalansering av veiv\råder\stempel på en V6, så rundt 3000,- kan jeg tenke meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn at disse veivene er det bare noen få "eksperter" som kan ta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt den kostnaden med en gang . og byttet stempler.

Så er alt lagt til rette når du ønsker å gå lenger enn 400hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Økonomien tillater ikke innkjøp av nye stempel og balansering og alt det der med det første. Dessuten så blir toppen helt standard også, så hvis jeg blir sugen på mere krefter senere så må jeg av med toppen igjen uansett for å få den porta....;) og eventuelt nye stempel...:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.