Har lest av bilen med VAG-COM og fikk...

Anbefalte innlegg

disse feilmeldingene..

 

VAG-COM Version: Release 303.1

 

 

Chassis Type: 8E - B6 Audi A4

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,36,37,45,46,55,56

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 JT

Component: G000SG 1572

Coding: 00003

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E23A113509 AUZ6Z0B0164276

1 Faults Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 Q

Component: A4 Klimaautomat 1116

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

1 Faults Found:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 930 R

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D35

Coding: 01000

Shop #: WSC 19411

WAUZZZ8E23A113509 AUZ6Z0B0164276

1 Faults Found:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

Noen som vet hva disse betyr, eventuelt om de bør fikses umiddelbart, og eventuell pris på delene?

 

På forhånd takk. :)

 

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Address 01 -------------------------------------------------------

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Address 08 -------------------------------------------------------

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

-------------------------------------------------------

01. sjekk for vacum lekasjer

08.Sjekk hvor ofte denne feilen dukker opp først, evt bytt den.

17. Vanntempsensor, typisk feil på vag at denne ryker...bare å få bytta.

Mener den koster 3-400.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. :)

 

Kan den 1 feilen ha noe med at bilen min ryker mer noen ganger, og at det høes ut som om det blåser fra motorrommet ved pådrag?

 

Tusen takk for hjelpen ihvertfall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp! *ti tegn osv.*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. :)

 

Kan den 1 feilen ha noe med at bilen min ryker mer noen ganger, og at det høes ut som om det blåser fra motorrommet ved pådrag?

 

Tusen takk for hjelpen ihvertfall.. :)

 

Høres for meg ut som om du har en lekasje i en turbotrykksslange. Svart røyk kommer da av for mye diesel i forhold til luft, blåselyden er da selvsagt og at styreenheten registrerer for lavt turbotrykk stemmer også.

 

Sjekk den slangen som går fra turboen til intercooleren NØYE. Den har en tendens til å ryke/sprekke på 130 hk TDI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki..

Da skal dette sjekkes ut nøyere.. :)

 

Tusen takk for hjelpen gutter.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 JT

Component: G000SG 1572

Coding: 00003

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E23A113509 AUZ6Z0B0164276

1 Faults Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

 

Da var denne ute av verden foreløpig.. Har hatt bilen på service for en stund siden, og så at det var en slange fra intercooleren til innsuget som var løs..

Var en slags skjøt, med et klips som skal gå i et spor, og dette var ikke ordentlig på plass.

Dvs litt slurv fra verkstedet..

Virker som om diesel forbruket gikk ned også.. vil det gjøre det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 JT

Component: G000SG 1572

Coding: 00003

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E23A113509 AUZ6Z0B0164276

1 Faults Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Jeg har denne feilkoden, bare Positive Deviation.

Er det N75 ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne feilkoden, bare Positive Deviation.

Er det N75 ventilen?

Kan være N75 ventilen, feilkoden indikerer at motorstyreenheten har registrert for høyt ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være N75 ventilen, feilkoden indikerer at motorstyreenheten har registrert for høyt ladetrykk.

 

 

Merkelig at bilen går dårligere til tider når feilen er for høyt ladetrykk!?

Burde ikke bilen gått bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at bilen går dårligere til tider når feilen er for høyt ladetrykk!?

Burde ikke bilen gått bedre?

 

Spørst om ikke det blir registrert for høyt ladetrykk, og følgene er at den går over i nød-modus.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørst om ikke det blir registrert for høyt ladetrykk, og følgene er at den går over i nød-modus.....

 

Logisk!

 

Men da er det magnetventilen som har hengt seg opp?

 

Ut ifra mitt ståsted høres dette ut som det eneste logiske!?

Vil gjerne ha noen synspunkter rundt dette, for da kjøper jeg inn og bytter den selv uten å sette den på Audisentrum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

078 906 051 : trykksensor

 

Ser det ut som rett del?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om delenummeret er riktig, men det er iallefall riktig ende å begynne i ang. feilsøkning. Pleier å være enten vacumlekasje, def. magnetventil eller def. turbo som forårsaker dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om delenummeret er riktig, men det er iallefall riktig ende å begynne i ang. feilsøkning. Pleier å være enten vacumlekasje, def. magnetventil eller def. turbo som forårsaker dette problemet.

 

Vacumlekasje er vel tvilsomt siden jeg får for høyt trykk, def turbo er det nok ikke, da disse er byttet for ca 8000km siden.

 

Regner derfor med at det er magnetventilen?

 

Kan noen gi meg delenummeret på N75 ventilen til 2000 S4 2,7 Biturbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Freddy Svendsen

Spørst om ikke det blir registrert for høyt ladetrykk, og følgene er at den går over i nød-modus.....

 

Logisk!

Men da er det magnetventilen som har hengt seg opp?

Ut ifra mitt ståsted høres dette ut som det eneste logiske!?

Vil gjerne ha noen synspunkter rundt dette, for da kjøper jeg inn og bytter den selv uten å sette den på Audisentrum.

 

Vil bare tilføye at på min gml. AAN var ladetrykket 0,3 BAR i NØD. DVS. ingen tvil om at den gikk på nødprog. -Gikk som en "dass"...

Med ny magnetvent. ladet den 1,1 BAR mer (chip). Tankegangen min er at du også merker når/hvis den VIRKELIG går på nødprog. ..?? Sjøl om du har 2,7 osv. EH.. Ergo- Har magnetventil "tatt kveld" vil den gå DÅRLIG hele tida eller?? DVS. Virkelig BAD i forhold til potensialet..

Har ikke veldig peiling på dette bortsett fra mine sjølopplevde probl. --,men,håper å bidra..

Mvh. GeirJ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går jo helt klart dårligere når den hopper i det jeg tror er nødmodus.

 

Har funnet delenummeret og ventilen i motorrommet etter god hjelp fra Per.

 

078 906 283 B

Magnetomkomlingsbryter

 

Skal bestille en slik på mandag og sjekke etter bytte av den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacumlekasje er vel tvilsomt siden jeg får for høyt trykk, def turbo er det nok ikke, da disse er byttet for ca 8000km siden.

 

Regner derfor med at det er magnetventilen?

 

Kan noen gi meg delenummeret på N75 ventilen til 2000 S4 2,7 Biturbo?

Visst du har vakumlekkasje vil du få for lite vakum til å styre vakumdåsa som regulerer trykket. Trykket blir ikkje regulert og du får for høyt trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.