"Slark" i drivverk på Golf V -06 4Motion

Anbefalte innlegg

Hmmm... Lite spørsmål, virker som det er litt slakk i noe drivverk på golf'n min, merker det når jeg drar i gang på 1. og 2. gir, og slipper gassen, da går dem liksom bitte litte grann til før det stopper. Ikke så mye at jeg merker det skikkelig, men såpass mye at det "smeller" i drivverket, et veldig lite smell da... Men er akkurat som det er litt slakk i noe drivverk!! Skal det være sånn og jeg bare har lagt merke til det nå etter at jeg senka'n, eller er det feil? Bilen har gått cirka 12 000 og jeg har kjørt pent! (altså, ingen rivstarter eller forsøk på å cløtsje den ut eller noe i den bana der...)

 

Hvordan stiller VW seg til sånn når den er senket??

 

Er det mulig å få noe papir fra møller på at den lov til å få senket? Veit jeg fikk det på en golf 2 jeg hadde, et skriv fra fabrikkens Ratgeber(tror jeg det sto??) om at den kunne senkes bare det ene og andre ble overholt... (frigang og 30mm fjøring tror jeg...) eller vil ikke Møller gi ut sånt lenger? Har man da driti på draget når man senker en bil og noe skulle skje?

 

Eventuelt noen som veit hva IF sier, har jo superforsikring... Med forsikring mot plutselig uforutsette hendelser med drivverk og transmisjon og sånn...

 

Takker for alle(!) tips og forslag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det ikke være litt slark orginalt da?

Har litt slark jeg oxo,samme som du beskriver. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke veit jeg, har liksom ikke lagt merke til det før jeg senka den, ble vel kanskje litt mer var på det da... hmmm...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke veit jeg, har liksom ikke lagt merke til det før jeg senka den, ble vel kanskje litt mer var på det da... hmmm...:confused:

 

Bilen blir stivere ved senking så hører/føler det vell bedre da sikkert enn når den er org og "soft". ;)

 

Man skader jo ikke å høre med Audi sikkert,men dra til Olerud på Hamar i stedet for Jessheim,mere medgjørlige de tror jeg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.