S4-4,2-93 mod: Hovedlykt med "tåkelys"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det orginale tåkelys i disse hella hovedlyktene?

Nærlys og fjernlys fungerer normalt, men det er da alså plass til ennå en pære.

Her har det engang før jeg fikk bilen, vært en pære som har smeltet innfestningen til sokkelen.

Er det påbudt med disse lysene, eller gjør det ikke noe at det ikke står noe der?

Finnes ikke sokler til dem på bilen heller...

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 94mod s4 er det ivertfall tåkelys i hovedlyktene. er egen bryter til den i i midtkonsollen vedsiden av den til tåkelys bak.

om du har bryteren og det er lykter får du nokk en 1er feil ved eu kontroll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 94mod s4 er det ivertfall tåkelys i hovedlyktene. er egen bryter til den i i midtkonsollen vedsiden av den til tåkelys bak.

om du har bryteren og det er lykter får du nokk en 1er feil ved eu kontroll[/QUOT

Takk for svar!

Er ikke sikker på om det er egen bryter, må sjekke det, men det er det sikkert.

Ser ut til at jeg kanskje må ha nye lykter da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke mere en en 1er feil på noen slikt. og bilen blir jo godkjent med det!

så om det ikke det plager deg noe at du mangler tåkelys trenger du vel ikke nye lykter heller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke mere en en 1er feil på noen slikt. og bilen blir jo godkjent med det!

så om det ikke det plager deg noe at du mangler tåkelys trenger du vel ikke nye lykter heller!

Sant nok. Kan heller se om jeg kommer over noen brukte lykter senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle S4 og S6 med C4-karroseri har tåkelys som standard ja, det er som du sikkert gjetter den nederste av de to linsene. Vanlige A6 (C4) bruker de samme lyktene, bare med et anderledes glass, så da kan det kanskje være enklere å finne brukte lykter. Bare som et Obs, noen få A6 hadde ikke tåkelykter, men de er forholdsvis sjeldne å se. I de tilfellene var det bare en forkrommet "dummy" i hovedlykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle S4 og S6 med C4-karroseri har tåkelys som standard ja, det er som du sikkert gjetter den nederste av de to linsene. Vanlige A6 (C4) bruker de samme lyktene, bare med et anderledes glass, så da kan det kanskje være enklere å finne brukte lykter. Bare som et Obs, noen få A6 hadde ikke tåkelykter, men de er forholdsvis sjeldne å se. I de tilfellene var det bare en forkrommet "dummy" i hovedlykta.

Ok, da er det noe "fixfax" kobling på mine lykter, for her er nærlys koblet i de nederste linsene... Mens i den øvre er det brent vekk noe av reflektoren der sokkelen burde være, på høyre side. Det er et virvar av ledninger og strøm tyver som henger og slenger, + flere relè som jeg ikke aner hva går til...

Tror jeg må ha tak i professionell hjelp for å finne ut av dette virvaret.:confused:

På de A6 lyktene, må jeg bruke s4 glassene på dem hvis jeg bytter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du bare bytter glasst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En arbeidskollega av meg hadde slike lykter på sin 97 mod. A6 1.8 fwd. Skikkelig kjip versjon uten noenting av ekstra-utstyr : rolleyes Du skal ganske nært for å se at det er dummy-lykter faktisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel omtrent bare 2.0, 1.8-20V og 1.9 TDI som hadde de lyktene tror jeg. Biltilsynet her i byen har en 1.9 TDI varebil som patruljebil og den har disse lyktene, har jeg lagt merke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Er det noen medlemmer i Agder som har liggende slike s4/a6 lykter, så er jeg interessert i et par.

Send gjerne pm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.