Varsel for lavt nivå på bensintanken på Auto-check?

Anbefalte innlegg

Har ganske enkelt et lite spørsmål å komme med...er det varsellampe for lavt nivå på bensintanken på Auto-check-systemet til Audi?

Eventuelt hvor mye er det igjen på tanken når denne begynner å lyse?

 

Bilen det gjelder er en A100 C4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ganske enkelt et lite spørsmål å komme med...er det varsellampe for lavt nivå på bensintanken på Auto-check-systemet til Audi?

Eventuelt hvor mye er det igjen på tanken når denne begynner å lyse?

 

Bilen det gjelder er en A100 C4.

 

jeg har en C4 uten auto-check og den varsler på lavt nivå i dieseltanken....det står i manual hvor mange liter det er igjen når den kommer opp med varsel. tipper det er ca 10 liter igjen elns

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen brukermanual på bilen, men det bruker vel jevnt over å ligge på 10-15 liter igjen på tanken på de fleste biler når det kommer varsel ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har brukermanual til min......: rock : Kan sjekke hvor mange liter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ganske enkelt et lite spørsmål å komme med...er det varsellampe for lavt nivå på bensintanken på Auto-check-systemet til Audi?

Eventuelt hvor mye er det igjen på tanken når denne begynner å lyse?

 

Bilen det gjelder er en A100 C4.

 

ca 12 liter igjen på tanken.... Quote instruksjonsbok Audi 100 Ja skal komme opp tegn i Autocheck systemet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar Kristian :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Står masse nyttige ting i den Instruksjonsboka...:) :)

Fornøyd med bilen...??

Var i Oslo å hentet meg denne 2.8 v6 quattro avant med automat.... like før du var hær oppe å hentet din... Hadde på forhånd bestemt meg for at det det skulle være en 2.8.. kunne spart meg turen nedover å kjøpt den du kjøpte... Men er kjempefornøyd med den jeg kjøpe.. La kong vinter komme med all kraft.:evil: :evil: Kjører forresten på 98 oktan. Syns motoren går bedre på det pluss har funnet ut at den bruker noen desiliter mindre på mila så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, så langt så er jeg fornøyd med bilen. Selv om jeg ikke har fått "prøvd" den så mye ennå...for jeg kom nemlig hjem idag etter å ha vært på sjøen i seks uker, så det er moder'n som har disponert bilen min i denne perioden : rolleyes

 

Så hvis jeg nå får fikset litt småpjask så skal det vel bli bra tenker jeg :) Har noen lyspærer og et speilglass som må byttes, samt en slitasjevarsler på bremseklossene som ligger å kødder litt med Auto-check'n av og til.

Også tenkte jeg at jeg skulle få polert den en runde før treffet i Bergen.

 

98 oktan ja...har vurdert dette jeg også, men har foreløpig kjørt på 95. Hvor mye bruker du på mila da?

Og nå kan kong vinter komme med full kraft ja...det er ikke ofte man ønsker seg vinter og snø : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : Har samme problem med slitasjevarsleren........ Bruker 1,1 med med 98 og 1,23 med 95.... Dette m¨lt på 60 mil med hovedsakelig blandet kjøring.. og ca 14 mil langkjøring. Helt lik kjøring på begge tankene. Skiftet til kn innsatsfilter nå nettopp. Fantastisk v6 er lyd... Ikke noe bråk men svak brumming når man står bak bilen.:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 12 liter igjen på tanken.... Quote instruksjonsbok Audi 100 Ja skal komme opp tegn i Autocheck systemet.....

 

Jeppz, idag kom varselet opp. Kom faktisk akkurat i det jeg svingte inn på Esso! Jeg fylte tanken helt opp, og det gikk 68,5 liter nedpå, så det skal vel stemme brukbart med 12 liter igjen også da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : Har samme problem med slitasjevarsleren........ Bruker 1,1 med med 98 og 1,23 med 95.... Dette m¨lt på 60 mil med hovedsakelig blandet kjøring.. og ca 14 mil langkjøring. Helt lik kjøring på begge tankene. Skiftet til kn innsatsfilter nå nettopp. Fantastisk v6 er lyd... Ikke noe bråk men svak brumming når man står bak bilen.:evil:

 

 

Var på ferie og da målte jeg forbruket på min 2,5 tdi. Brukte 0,55 på mila..: rolleyes

 

SVÆRT fornøyd med det. og da følgte vi trafikken og litt til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på ferie og da målte jeg forbruket på min 2,5 tdi. Brukte 0,55 på mila..

 

SVÆRT fornøyd med det. og da følgte vi trafikken og litt til...

 

Det forstår jeg godt at du er svært fornøyd med. Var i utgangspunktet på utkikk etter 2,5 tdi jeg også. Men fant liksom ikke "rette" bilen med Quattro til "rett" pris. Derfor ble det bensin'er denne gangen også...

 

Ifølge kjørekomputer'n så har min hatt et forbruk på 1,16 l/mil (95 blyfri) den perioden jeg har vært på sjøen, og min mor har lånt bilen. Dette er hovedsaklig på bykjøring, da hun har brukt den til og fra jobb. Jeg regner nesten med at klimaanlegget har tuslet jevnt hele tiden også.

Men hvorvidt man skal stole 100 % på kjørekomputer'n vet jeg ikke (?).

Forøvrig så regner jeg med at forbruket vil gå en smule opp når jeg kjører : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har automat og det trekker litt opp. Men tror ikke du skal stole på computeren . Forrige bilen min en 99 a4 tdi viste et forbruk på 0,58 på blanda kjøring . Da jeg regnet ut forbruk på kilometer og brukt frivstoff kom jeg til 0,7.... : klø : Tryggest å regne ut selv tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.