#1 Skrevet Juli 30, 2006 Har etter "bare" ett år med min 2002 Audi A4 Tdi (ned Xenon) blitt VELDIG lei av å bytte parklyspærer (H6W) som koster 269,- på Torshov bilrekvisita. Derfor forhørte jeg meg med Møller om soklene til W5W (lamper uten Xenon) passer i lampene mine. Dette visste de jo selvfølgelig ikke... Derfor bestilte jeg et par parklyspæreholdere til W5W (bil uten Xenon) for å prøve. Dette viser seg å passe meget bra, og jeg får heller ingen beskjed om gåene pærer e.l. Så hvis flere der ute er lei av å bytte dyre parklyspærer, og ikke få tak i Xenonmatch... HER ER LØSNINGEN!!! Du trenger: SE BILDET... Ett sett med pæreholdere fra Møller: 1J0 941 953. Koster 83,- når man har fått 15% Klubbrabatt 4 "strømtyver". HELST de røde, for det er for tynne ledninger for å bruke de blå!!! Fant en pose med 10 stk hos Clas Ohlson til 44,- Så da er det bare å koble dette på ledningene til orginalpæreholder'n. Ikke klipp av den orginale, bare ta ut pærene. Sett i pærer av nye typen W5W i nye sokler... Dette fungerte VELDIG fint på min bil. Får ikke noen feilmld av noe slag. Håper dette kommer til nytte for noen ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2006 269 kr for H6W pærer er jo landeveisrøveri! Normal pris på disse er ca 40 kr stykket, jeg hadde flaks og kjøpte dem til 6 kr stykket hos den lokale Shell-stasjonen (de hadde feilpriset dem). Da kjøpte jeg likegodt alle de hadde (7-8 stykker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2006 269 kr for H6W pærer er jo landeveisrøveri! Normal pris på disse er ca 40 kr stykket, jeg hadde flaks og kjøpte dem til 6 kr stykket hos den lokale Shell-stasjonen (de hadde feilpriset dem). Da kjøpte jeg likegodt alle de hadde (7-8 stykker) Pærene det er snakk om her er Osram coolblue som koster "litt" mere en vanlige H6W pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2006 Pærene det er snakk om her er Osram coolblue som koster "litt" mere en vanlige H6W pærer. Sant som du sier at det er snakk om Cool Blue. Men de bytta en når jeg hadde bilen på service nå denne uka. Og i følge kvittering så kosta en vanlig pære 80-ettellerannet kroner med 15% rabatt hos Møller. Så den vanlige koster litt den også... Kjøpte CoolBlue W5W pærer på Torshov i går. Mener de kosta 66,- for paret, så jeg angrer ikke "ombyggingen" jeg har gjort på lyktene mine ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2006 Prøvde de Coolblue pærene til Osram, men de ga jo helt likt lys som vanlige "Shell pærer" til 60-70kr stk. Skal det være slik eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2006 Prøvde de Coolblue pærene til Osram, men de ga jo helt likt lys som vanlige "Shell pærer" til 60-70kr stk. Skal det være slik eller? De CoolBlue pærene til Osram lyser ikke merkbart hvitere enn de vanlige virker det som nei... Ser fram til å bestille Höen W5W fra Ørjan her på forumet å prøve de. Håper de er bedre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2006 Hos meg ble det ikke noe som helst forskjell. Kjører faktisk med en Coolblue og en standard pære fordi jeg ikke gidda å bytte når det ikke var forskjell. Jeg ga faktisk 298.- for 2 stk pærer på Mekonomen. For en bløff! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2007 Hvordan kobles dette? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2007 Hvordan kobles dette? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det jeg.. Kobler mørk brun ledning til mørk brun ledning. Og lyse brun ledning til lyse brun ledning... Ta ut pæra som står i orginalt selvfølgelig, sett i ny pære i ny sokkel og dytt'n i hullet ;-) Er ikke så mye gæli å få gjort.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2007 Men de røde greiene du hadde kjøpt på C.O hvor skal disse henn? skal jeg ikke ta av den gamle pæreholderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2007 Men de røde greiene du hadde kjøpt på C.O hvor skal disse henn?skal jeg ikke ta av den gamle pæreholderen? Ikke klipp av den orginale, bare ta ut pærene. Sett i pærer av nye typen W5W i nye sokler... Tror beskrivelsen i første innlegg sier det meste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 7, 2007 Men de røde greiene du hadde kjøpt på C.O hvor skal disse henn?skal jeg ikke ta av den gamle pæreholderen? De røde "strømtjuvene" brukes til å koble ledningene fra den nye pæreholderen til de orginale ledningene på den pæreholderen som allerede er i bilen. De er veldig enkle å bruke, med det er litt trangt og knotete å holde på inni lampa der. Du legger den orginale ledningen innerst i det innerste sporet på "strømtjuven" så legger du den nye ledningen i det ytterste sporet i "strømtjuven". Så klemmer du ned den metalldingsen slik at den klemmes over begge ledningene, sånn at det blir kontakt mellom de. Deretter klemmer du over den røde plastbiten på "strømtjuven" slik at alt holdes på plass. Du ser dette når/hvis du kjøper sånne... Som sagt - vanskelig å gjøre noe feil. MEN spør gjerne ;-) Håper dette var forståelig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 8, 2007 Ah.. Takk for god hjelp! Drar og handler det jeg trenger i morra så får jeg heller bare spørre her hvis jeg ikke får det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 19, 2007 Dårlig tegning, men er det sånn det skal gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 19, 2007 Dårlig tegning, men er det sånn det skal gjøres? Slik skal det se ut. Var kanskje slik du tenkte, men det kom ikke fram på tegningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 5, 2007 Har etter "bare" ett år med min 2002 Audi A4 Tdi (ned Xenon) blitt VELDIG lei av å bytte parklyspærer (H6W) som koster 269,- på Torshov bilrekvisita.Derfor forhørte jeg meg med Møller om soklene til W5W (lamper uten Xenon) passer i lampene mine. Dette visste de jo selvfølgelig ikke... Derfor bestilte jeg et par parklyspæreholdere til W5W (bil uten Xenon) for å prøve. -Klippe-Klippe- Håper dette kommer til nytte for noen ;-) Jeg trenger ikke akkurat DENNE løsningen, men.. DU fant pæreholdere hos Møller.. Forsøker å finne pæreholdere for H7 pærene.. Du skulle vel ikke ha peil på om DE er å få tak i hos Møller? Møller Ensjø klarte ikke å finne noen til meg, men de nevnte ikke engang at de hadde andre pæreholdere.. Om du hadde funnet VAG delenummeret, hadde jeg vært svært takknemlig! (Jeg skal ha dem til tåkelysa.. se gjerne denne posten: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=90958) - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 5, 2007 Jeg trenger ikke akkurat DENNE løsningen, men.. DU fant pæreholdere hos Møller.. Forsøker å finne pæreholdere for H7 pærene.. Du skulle vel ikke ha peil på om DE er å få tak i hos Møller? Møller Ensjø klarte ikke å finne noen til meg, men de nevnte ikke engang at de hadde andre pæreholdere.. Om du hadde funnet VAG delenummeret, hadde jeg vært svært takknemlig! (Jeg skal ha dem til tåkelysa.. se gjerne denne posten: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=90958) - Heisann! Jeg gikk bare innom Møller på Hvam/Skjetten og ba om pæreholdere til W5W-parklyspærene. De måtte bestilles, men fikk de dagen etter. Var ikke værre enn det. Jeg har desverre ingen mulighet til å sjekke delenummer på noesomhelst da jeg ikke har ETKA e.l. Men det bør vel være mulig å få tak i om de i det heletatt finnes løse. Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 5, 2007 Jeg trenger ikke akkurat DENNE løsningen, men.. DU fant pæreholdere hos Møller.. Forsøker å finne pæreholdere for H7 pærene.. Du skulle vel ikke ha peil på om DE er å få tak i hos Møller? Møller Ensjø klarte ikke å finne noen til meg, men de nevnte ikke engang at de hadde andre pæreholdere.. Om du hadde funnet VAG delenummeret, hadde jeg vært svært takknemlig! (Jeg skal ha dem til tåkelysa.. se gjerne denne posten: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=90958) Skal en tur innom Møller Skøyen etterpå og henter noen deler. Kan høre med de da siden de er ganske så oppegående på deleavdelingen der. - Skal en tur innom Møller Skøyen etterpå og henter noen deler. Kan høre med de da siden de er ganske så oppegående på deleavdelingen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 5, 2007 Flotters Ørjan! Ellers blir det kabelsko... Litt redd for varmeutviklingen da... Ingen fare for at ting tar fyr vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 5, 2007 Heisann!Jeg gikk bare innom Møller på Hvam/Skjetten og ba om pæreholdere til W5W-parklyspærene. De måtte bestilles, men fikk de dagen etter. Var ikke værre enn det. Jeg har desverre ingen mulighet til å sjekke delenummer på noesomhelst da jeg ikke har ETKA e.l. Men det bør vel være mulig å få tak i om de i det heletatt finnes løse. Mvh Stian Spørs om det blir vanskelig m H7 pæreholderen.. W5W pæra er jo festet anderledes.. derfor finnes den som løs del.. kanskje.. ? Spennende å se hva Ørjan finner ut.. Jeg skal kanskje innom Møller Ensjø igjen i dag, og se om DE kanskje finner ut no'.. Veldig opp-og-ned med de gutta der.. av og til VET de hva de leter etter.. andre ganger har jeg lyst til å si at jeg allerede vet hvilken side i ETKA delene er på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 5, 2007 Vår kjære Lokallagsleder her i Oslo stod frem som en reddende engel ! Ørjan kappet rett og slett av H7 kontaktene inni sine gamle lykter (som inntil dét fungerte utmerket) og GA meg pæreholderne til H7 lampa! Fabelaktig service!! Og utrolig snilt gjort!! Han stilte også garasje til disp for Mikael og meg i hele kveld, slik at vi skulle få satt senkesett på Mikaels bil! Og.. når vi trengte hjelp.. stilte han opp meg muskelkraft og idéer! Makan!! Pluss at han fikk gjort LITT på sin egen bil ved siden av... Dét skal han få vise frem selv! Tusen takk for ALL HJELP Ørjan !! - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 17, 2007 Spørsmål, hvor gjorde du av pæreholderen til HW6 pæra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 17, 2007 Spørsmål, hvor gjorde du av pæreholderen til HW6 pæra? Hvis det er meg du spør, så ligger den inne i rommet der, klipte ikke den av... Greit å ha den der ved evt salg o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 12, 2007 litt off topic men er det forresten noen som har en ide om hvordan man skal lure hjernen til å tro at alle pærer er hele. Har montert xennon kit og da blir bare den ene av de gamle pæreholderne brukt til styrestrøm, og den andre ligger der helt ledig, så da får jeg jo såklart feilmelding om at det mangler ei pære hver gang jeg setter på kjørelysa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 18, 2008 Fant en pose med 10 stk hos Clas Ohlson til 44,- Sikker på at det ikke var Biltema du fant de?? Fant ingen selv på Clas Ohlson men på biltema fant jeg noen. Tenkte å bytte pæreholder selv nå,men er helt grønn på dette området. Må jeg skru ut lykta før jeg kan bytte pæreholderen og pærene? Kan jeg klare å gjøre noe galt? eller er det enkle greier dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...