Anbefalte innlegg

Jeg var nå klar til å endelig få byttet toppen på min A6 2,5 tdi 95 mdl men har klart det kunstykket å kjøpe en topp uten å sjekke om nummerene på toppen jeg kjøpte stemte overens med den som stod på fra før. : gråter :

Toppen jeg har fått er nesten identisk men den har ett rør i framkant som jeg ikke har på toppen som står på motoren.

Det jeg lurer på er om jeg kan bruke denne toppen jeg har kjøpt eller om jeg virkelig har gått på en smell. : bh :

Legger ved noen bilder av begge to.

Den gamle toppen har nummeret: 046 103 373B 353

Den toppen som jeg gjerne vil ha på har nummeret: 074 103 3736 353E

Gammel topp

DSCN0108_002.sized.jpg

DSCN0112_002.sized.jpg

DSCN0110_002.sized.jpg

"ny topp"

Hvis dere ser opp til venstre i forkant av toppen så er det ett rør som kommer opp der. Hva er dette til ?

DSCN0113_003.sized.jpg

Ett bilde av "ny topp" fra siden

DSCN0115_003.sized.jpg

DSCN0114_003.sized.jpg

Og til slutt ett bilde av en knekt kamaksel.

DSCN0116_002.sized.jpg

Hvis noen kunne hjulpet meg med disse spørsmålene så hadde jeg vært meget taknemmelig.

Og hvis toppen ikke passer så har jeg en billig topp til salgs :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en topp liggende i boden, skal sjekke når jeg kommer hjem om den har delenr. som du trenger. Har ikke peiling på om den du har kjøpt passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært flott om du kunne sjekket det for hvis jeg ikke kan bruke denne så trenger jeg en ny topp ganske kjapt.

Hvis vakumpumpa fortsatt sitter på så hadde passet ennå bedre :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne jeg lurer på hva er til

tapp.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært flott om du kunne sjekket det for hvis jeg ikke kan bruke denne så trenger jeg en ny topp ganske kjapt.

Hvis vakumpumpa fortsatt sitter på så hadde passet ennå bedre :rolleye:

har vakuumpumpe, dieselpumpe, topp og stempler og råder... skal ned å sjekke delenr. nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr. på toppen: 046 103 373 B 353 |D| inni en firkant. Har innsug også. Usikker på tilstanden, men den ser grei ut. Har ikke den ekstra tappen som du ikke ville ha... Har aldri brukt den selv. Si ifra om du er interessert. Du kan ringe meg på telefon 47 63 19 39. Kan få tatt bilder imorgen. Skal du ha den kjapt så må du ringe meg før klokken 13 imorgen, da jeg reiser hjem til stavanger på ferie.

Edit: Ser at det nr. stemmer med den gamle toppen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at toppen du har kjøpt stammer fra en Transporter/Caravelle 2.5 TDI. Den rørstussen som stikker ut er iallefall til returvannet ( den tynne slangen på ekspansjonstanken ) på Caravellen. Om du kan bruke denne toppen på bilen din kan jeg desverre ikke svare på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..

Litt surt dette da..

Jeg kjøpte den toppen hos en privatperson her på forumet og jeg ble da fortalt at det var en topp til en a6 2,5tdi.

Men men, jeg skulle selvfølgelig sjekket delenummeret først.

Får ringe verksted imorgen å høre om det er håp for den toppen jeg har liggende eller om jeg får kjøpe en ny topp.

Hvis ikke så ser det ut som jeg får ta en telefon til Tore...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at det forskjellige topp til 115 og 140 hk også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at det forskjellige topp til 115 og 140 hk også.

Denne gangen er det sjekket delenummer så jeg håper det skal være i boks.

Fikk faktisk med både vakumpumpe og dieselpumpe + diverse annet sammens med toppen så jeg er glad idag. og alt til en fin fin pris : rock :

Takk til Tore Vormeland for dette!

Bare det at man har brukt 7000,- på en topp som ikke passer på min bil : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... har jeg solgt for billig nå? hehe

Bare tuller, godt at noen får bruk for det istedenfor at det ligger i boden og samler støv. Tungt er det å flytte på også. Sende avgårde 55kg bildeler til deg jeg.

Lykke til med skruinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... har jeg solgt for billig nå? hehe

Bare tuller, godt at noen får bruk for det istedenfor at det ligger i boden og samler støv. Tungt er det å flytte på også. Sende avgårde 55kg bildeler til deg jeg.

Lykke til med skruinga.

Takk for det... kan trenge litt lykkeønskinger for dette har jeg aldri gjort før.

Skal få en kompis til å hjelpe til når jeg nermer meg finalen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.