Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål som jeg formidler for en kompis.

Han har en nyinnkjøpt 1,8t som plutselig bare går på tre sylindre.

Noen som har mulige løsninger?

Det er tatt diagnose på bilen uten at det viste feil.

Han har fått skiftet plugger, pluggkabel, coil og bankesensor (diagnose viste feil på denne), men problemet er der fortsatt. Null gnist på ene pluggen.

Han har hatt flere kyndige til å se på bilen uten at det har hjulpet. Jeg for min del har null kjenskap til denne motoren.

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen/sluttrinnet for coilene. Sitter montert på luftfilterboksen med to små skruer. ( iallefall på b5 karosseriet ). Flat sak, ca 5 ganger to cm med kontakt på begge sider. Denne kommer antakelig ikke opp i feilminnet.

Finnes tråder her som omhandler det samme, men husker desverre ikke hva de heter/kalles.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen/sluttrinnet for coilene. Sitter montert på luftfilterboksen med to små skruer. ( iallefall på b5 karosseriet ). Flat sak, ca 5 ganger to cm med kontakt på begge sider. Denne kommer antakelig ikke opp i feilminnet.

Finnes tråder her som omhandler det samme, men husker desverre ikke hva de heter/kalles.

Tipper tenningsmodulen jeg og.

Den vil ikke dukke opp som feil på diagnose nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert slutttrinnet/tenningsmodulen.

Har vært borti flere 1.8T med samme problem.

koster borti mot 3000,- hos møller, og er mye billigere på bilextra/mekonomen osv. (ca 1000kr) Hella har disse i sitt delelager.

Inn med ny, og bilen går på alle igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert slutttrinnet/tenningsmodulen.

Har vært borti flere 1.8T med samme problem.

koster borti mot 3000,- hos møller, og er mye billigere på bilextra/mekonomen osv. (ca 1000kr) Hella har disse i sitt delelager.

Inn med ny, og bilen går på alle igjen :)

steingammelt innlegg men hvis noen mot formodning skule søke på dette.. så har jeg hatt samme problemet å bytta modulen å alt mulig.. til slutt viste det seg å være hjernen som hadde tatt kvelden på en eller anna måte.. så for all del det er ikke 100% sikkert det er modulen som er gåen i dette tilfellet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.