konvertere 2.2 10v til turbo

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har nå en gåend 2.2 10v turbomaskin. og leter egentlig ettr en ny mc motor til en ok penge.. men kom til å tenke på en ting. jeg kan jo kjøpe en 2.2 10v uten turbo, og bare flytte over det nødvendige fra den jeg allerede har.

 

men, da dukker jo spørsmålene opp.

 

hvilken av 10v motorene har samme borring?

 

eller er det strengt tatt nødvendig og sifte stempel i en 10v uten turbo, med tanke på moderat konvertering til turbo?

 

hva trengs egentli og flyttes over? holder det og flytte over innsug og turbo? eller burde jeg flytte over k-jet'n fra MC motorn i tillegg?

 

er der flere ting jeg burde ta høydepunkt får?

 

trenger jeg og flytte over tenningsannlegget fra MC motorn?

 

:confused:

 

er sent på kvellden nå, så her er sikkert en del dårlige formuleringer i tråden min. men dere overlever vell.

 

trenger egentli hjelp til dette ganske så kjappt. i og med at bruksbilen som jeg har nå, detter fra hverandre fortere enn jeg gidder og fikse.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil funke veeldig dårlig, da 2.2 10v-motoren uten turbo har ganske høy kompresjon allerede i utgangspunktet. (over 10:1) Kan nesten ikke lade noenting..

 

Om du allikevel skal prøve må du flytte over hele tennings/innsprøytningsanlegget sånn at du får tenningsbanksensoren med, for det vil garantert banke med den kompresjonen + overlading..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

emn hvilken 10v motor har samme borring som MC motoren da? kan vel bare flytte over stemplene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil vel koste deg mer en og kjøpe en 10vT og sette i...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan det, når jeg har en MC motor? den trenger en komplett overhaling, og det kan fort bli dyrt med borring osv osv.. og dyrere enn og kjøpe en 10vt? altså, jeg kunne jo gjerne tenkt og kjøpt en 10vt som er i bra stand, men eneste tilbudet jeg fikk når jeg posta her på forumet, var en dønn strøken en, til 20 lapper.

 

hadde det vert noen til salgs, som ikke har gått 300k, og ikke rasskjørt, så hadde det vert greit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan det, når jeg har en MC motor? den trenger en komplett overhaling, og det kan fort bli dyrt med borring osv osv.. og dyrere enn og kjøpe en 10vt? altså, jeg kunne jo gjerne tenkt og kjøpt en 10vt som er i bra stand, men eneste tilbudet jeg fikk når jeg posta her på forumet, var en dønn strøken en, til 20 lapper.

 

hadde det vert noen til salgs, som ikke har gått 300k, og ikke rasskjørt, så hadde det vert greit..

 

jeg har en jeg da, men den står i bilen min, men vis du hjelper til å pelle ut kan du få den for en sum vi blir enige om.. gått nesten 220, byttet regreim og alle pakninger i toppen på 210000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke mange mil igjenn i den motoren, viss den har gått 220 uten overhaling. altså, ventiltettninger, stempelringer osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke mange mil igjenn i den motoren, viss den har gått 220 uten overhaling. altså, ventiltettninger, stempelringer osv..

med godt vedlikehold kan en sånn motor gå langt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det koste mye og overhale en 10vT hvis du gjør jobben selv da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke mange mil igjenn i den motoren, viss den har gått 220 uten overhaling. altså, ventiltettninger, stempelringer osv..

 

Min du mener? den er jo overhalt.. har jo skrivd det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min du mener? den er jo overhalt.. har jo skrivd det..

registerreim og pakninger i toppen er vel strengt tatt ikke overhaling....?

er jo ikke overhalt topp engang det....

byttet regreim og alle pakninger i toppen på 210000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke mange mil igjenn i den motoren, viss den har gått 220 uten overhaling. altså, ventiltettninger, stempelringer osv..

 

En sånn motor er, forutsatt normalt vedlikehold, knapt nok målbart slitt etter 220000 km..

 

En gammel 200TQ 10v jeg hadde rundet 770000 km da jeg solgte den. Motoren var det aldri gjort noe med unntatt vanlig service regelmessig og bytte av ventilløftere en gang (ikke byttet turbo engang), den var like fin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en 10VT som snart skal ut: rolleyes

Den har vært gjennom noe overhaling. Bunnen er ikke rørt. Den har gått 270.000km nå. Har enda mange km å gå : ja : Hør med Tor Ørjevatn her på forumet. Han vet mye om denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min du mener? den er jo overhalt.. har jo skrivd det..

 

synd du bor i horten. ellers hadde jeg hjulpet deg glatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.