Anbefalte innlegg

arrrg : bh :

 

ser nå at jeg får olje flekker under bilen og har fått tikking i mottor!!!!

så må kjøpe no olje å fylle på etter jobb.

 

Så har ikke fåt sett på hvor det kan lekke fra ennå men er det no svakheter som jeg byrde sjekke først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle rør slanger der det går høyt trykk. Slangene som går til og fra oljekjøler og rør til og fra turbo. Selve oljekjølere kan jo også ha fått seg en smell. Du burde også gå over alle bolter i bunnpanna mens du holder på under der.

Jeg hadde små oljelekasjer rundt bunnpanna, som løste seg med litt etterstramming av bolter pluss en mer alvorlig lekasje i sjøt mellom oljekjøler og metallslange. Måtte ha ny slange og den var ganske dyr :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja virker som det blir en koselig kveld med lommelykt og speil!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren på baksiden av toppen å er vel en kjent svakhet ?? Den som står imellom toppen og torpedoveggen. Vet at Trond Gundersen fikk en oljelekkasje fra den på vei til/fra Våler ifjor eller hva det var......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å kikka litt på det nå i pausa og olje flekken kommer under girkassa men det er ikke girolje. så det kan vell stemme at det lekker fra Oljetrykksbryteren og renner ned. det drypper jo altid fra det laveste pungtet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren ligger under innsuget, i øvre del av motor, lekker det fra denne er det kun å bytte denne, så holder den tett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bryteren bytta jeg på bilen i mai ifjor, så den burde jo holde litt lenger enn 20.000km og ett år syns jeg.. Kjipt om du har fått en lekkasje, kan ikke si jeg kjenner til noe som var på kanten av å ryke heller. Hadde bilen til 4-hjulskontroll på høsten og fikk da kommentarer på at det var en av de tørreste og S4`ene de hadde hatt inne.

 

Får håpe du finner ut av det og at det bare er en slange eller noe bolter som trenger stramming.. Kjedelig med sånne feil :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja veldig kjedelig : gråter :

Har jo ikke kjørt den spesielt hart. og venta til den har blitt varm før jeg har gasset på!

 

som sakt så blir det en koselig kveld med speil og lommelykt

 

men det må jo være noe bak motoren siden det drypper mottorolje ned ved girkassa! jeg tenker bare TRANGT!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja veldig kjedelig : gråter :

Har jo ikke kjørt den spesielt hart. og venta til den har blitt varm før jeg har gasset på!

 

som sakt så blir det en koselig kveld med speil og lommelykt

 

men det må jo være noe bak motoren siden det drypper mottorolje ned ved girkassa! jeg tenker bare TRANGT!!!!

 

Det er ikke "proppene" i toppdekselpakningen som er trykket inn da? Selvfølgelig er fartsvind en del av fakta da.. bare følge fukta til ett punkt, får håpe det er lett tilgjengelig da :) Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01082006006.jpg

det virker som det lekker fra enden på girkassa!

der som mellom akselen er festet.

 

for meg er det ulogisk!!!!

det er vell ikke masse olje her?

har kikka over alt i motorromet og det er tørt overalt.

det går ikke noe motorolje til girkassen gjør detvell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det fort en simmerring på kassa v drivaksel (eller bakover) som er gåen da, kassa har jo olje den og vet du! (?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det må jo være det da... bare trodde det var motorolje for det er de jeg måtte etterfylle men det kan jo ha vert lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er det oljekjøler til girkassa?

 

På min 6 trinns kasse lakk det olje fra pakningene for oljekjøler røret ut fra kassa.

 

En forferdelig knotete plass og komme til om kattene ikke er nede...Men det går med litt tålmodighet, uten å demontere noe annet.

 

Nå er det jo v8 jeg har, så jeg vet jo ikke om det er samme opplegg på din kasse.

 

Tenkte iallefall å tipse deg om det i tilfelle...

 

Lykke til iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se _først_ etter om det renner olje fra toppdekselpakning og ned bak motoren og ned langs kassa! Merkelig hvor langt slik olje kan renne, og lage merkelige 'lekkasjer'! Byttet selv toppdekselpakning, (var litt fuktig rundt manifolder og ned langs tempgiver bak på topp, men ellers virket det som at lekkasjen nesten var rundt bunnpanna!) Etter motorvask ble det aldri grisete igjen, så dett var dett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.