opphengskule på 200 tq 20v. Har den kon???

Anbefalte innlegg

Hei

har byttet venstre opphengskule på min 200 tq 20v.

Ingen billig affære da kula sitter på et langt stag. Kostet 2400,- + arb.penger.

Han som gjorde arbeidet sa at det ikke var kon på kula, og at det var bare "strammebolten" som holder den på sin plass.

Det synes jeg er merkelig: klø :

Tenkte det alltid var kon på slike opphengskuler for å få de til å sitte på plass.

problemet nå er at kula har "ramlet" ned to ganger, slik at den ligger og slår. (slamre lyd).

Ser ut til at ikke bolten og muttera blir stramme nok til å holde den på plass.

Noen der ute som har erfaring/peiling på dette???

Vet ikke om det er likt på s4, men regner med det.

anyone??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det brukt riktig bærearm/kule? Det er en egen til 200TQ20v som bare den og V8 har. Om man bruker arm/kule til vanlig 100/200 blir det løst og kan i verste fall hoppe ut..

 

18 mm på "halsen" på de vanlige, 19 mm på 20v og V8..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke kon på opphengskula nei. Det er slipt et spor i kula der bolten skal gå "igjennom" ;Det sporet gjør dermed slik at kula ikke detter ut uansett om bolten er strammet eller ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjenn

tusen takk for raskt svar fra dere begge;)

(Derfor jeg liker dette forumet så bra.....)

Har også tenkt samme tanken, at det faktisk var feil opphengskule/arm jeg hadde fått. Verkstedet har bestilt en annen.

Det er sikkert den for vanlig 200 jeg har fått.

Da de gikk inn på "hiddenen" kom det opp to typer til 200.

 

Skal måle den nye og gamle for å være sikker.

 

Hva synes dere om prisen på 2400,-?

Synes det er dyrt, men det er vel slikt med deler til biler som er/var dyre også har dyre deler....

Det finnes ikke å få tak i bare opphengskule som man kan presse på plass i armen?

Evntuelt noe racing deler med andre foringer etc??

Må nok bytte på den andre siden også med tid og stunder.: klø :

 

Har foresten tatt 4 hjuls kontroll/justering, Eu kontroll samt skiftet begge camber/lenke armer bak. så det har vært et innhugg i økonomien i det siste.

Men nå er i alle fall 200en EU ok i 2 år til: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.