Tips til løsning av bolter som sitter fast?

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

På bremsekalipperen foran har jeg ett stort problem med boltene som holder denne fast, pga dårlig verktøy der og da har jeg klart å gjøre boltene ødelakt. dem er ikke heelt runde enda. så den holder kanskje en omgang til.

 

Noen tips? tror jeg kommer til å skjære av Hodet på bolten i morgen for å se om det vil fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en mutter med passende dimensjon og sveis denne på...funker som bare det hver gang for meg.

 

Brukte det senest i forgårs på nedre festebolten til dynamoen på 2'er GTI'en min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en mutter med passende dimensjon og sveis denne på...funker som bare det hver gang for meg.

 

Brukte det senest i forgårs på nedre festebolten til dynamoen på 2'er GTI'en min.

 

Det hørtes genialt ut, att jeg ikke tenkte på det! : bh :

 

men jeg har latmansarm på bolten, i hvertfall over 200 nm her, det som skjedde var att bolten glapp over, og 4 stk ødelakte fastnøkler.. (bøyd og i ustand)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ca ørten måter å løse dette på, kommer bare an på hva slags verktøy du har liggende.

Støtter Lars-Inges forslag hvis du sveis tilgjengelig.

Hvis ikke er en Wise-Grip tang alltid kjekk å bruke....rørtang, vannpumpetang osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rustløysar?

 

kas fastnøkklar du ha kjøpt sida dei bøger seg? høyrest ut som dårleg kvalitet å då e det mulig dimensjonen ikkje stemmer sånn som på ein HAZET nøkkel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme! Hadde samme problemet når jeg skulle ha av kalipperne på min bil, hadde nesten runda bolten før jeg kjørte på med litt varme... Løsna med en gang etterpå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg brukte opp 3 fastnøkler, 4 pipenøkler.

 

Det jeg tilslutt gjorde var å kappe av hodet på bolten med en vinkelkutter og skru den av med en tang.

 

Verktøyet var biltemas 10 års garanti verktøy.

 

Men møller må jo ha hatt problemer med dette, da di nye boltene jeg kjøpte var 18mm. de gamle var 17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en tanke.. bruker du 12 eller 6 kant piper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg brukte opp 3 fastnøkler, 4 pipenøkler.

 

Det jeg tilslutt gjorde var å kappe av hodet på bolten med en vinkelkutter og skru den av med en tang.

 

Verktøyet var biltemas 10 års garanti verktøy.

 

Men møller må jo ha hatt problemer med dette, da di nye boltene jeg kjøpte var 18mm. de gamle var 17.

 

jøss!! det var rart! jeg har herja mye med biltemas 10årsgarantinøkler(de llange og blankpolerte) og aldri klart å ødelegge noen av dem!

 

dette var ot men.. bra det løste seg!

jeg hadde samme trøbbelet med boltene til kalliperholderne bak på passaten.

måtte sveise på mutter: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å spore kraftig av nå, så vil jeg påstå at Biltemas verktøy er dårlig uansett om det er 10 års garanti på det. Dårligere passform/nøyaktighet og laaangt dårligere kvalitet enn f.eks. Bacho, Usag eller Kamasa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å spore kraftig av nå, så vil jeg påstå at Biltemas verktøy er dårlig uansett om det er 10 års garanti på det. Dårligere passform/nøyaktighet og laaangt dårligere kvalitet enn f.eks. Bacho, Usag eller Kamasa.

med fare for å spore enda lenger av;)

nå har jeg ikke prøvd alt 10års verktøy fra tema, men nøklene jeg har hatt i flere år nå og brukt hardt(de lange blankpolerte) og min erfaring er at dem fungerer like godt som feks bacho.

klart de er vel ikke av industri kvalitet men gode nok for oss hobby brukere

 

men nå er jeg ot:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.