Bergen: Vegvesenet skulle hatt pryl

Anbefalte innlegg

UFF... er ganske irritert for tiden.. vet att veivesenet har mye å gjøre, MEN hull i veien på størrelse med en trailer burde de prioritere å få lagt i....... kom kjørende trøtt og fæææl fra hytta i går kveld og skulle spare litt tid på å kjøre om salhus for å få storesøster hjem (kom fra knarvik og kjører aldri den veien til vanlig), og RETT etter rundkjøringen når oppoverbakken begynte sa det BANG BANG .. kjører orginale felger nå ja : bh : : bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare å holde deg PÅ veien det da :P Nei, men veien rundt Salhus er litt ille ja, men ikke verre enn at jeg greier å kjøre rundt der med golfen et par ganger i uka... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel.. pleier IKKE å kjøre den veien.. såg 2 dager etter at d va satt opp en varsel trekant der når eg sku om salhus igjen :P men saken var jo den at det ikke var plass til både meg og bilen som kom imot i veibanen.. var jo bare maks uflaks at det måtte være AKKURAT der vi møttes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn ble då utfallet...... livet er fult av KORTVARIGE gleder.. : bh : : bh :

 

DSC00018.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Vegvesenet!

 

Det har skjedd flere ganger at folk har fått erstatning pga f.eks. dårlig skilting ved dårlig vei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipset.. har vurdert å sende de en mail med bilde av felgene.. hadde heldigvis søstra mi med i bilen, så hun kan gå god for meg også :)

 

Edit: Hvor mye burde jeg ta i erstatning for dette egentlig? er usikker på hvor mye disse felgene som jeg var VELDIG fornøyd med, koster nye? Var 15*6.5" RH Cup Replica felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta bilde av plassen der det skjedde, slik at dem ser at hullet ikke var merket. Så skriver du en fin klage med bilder fra stedet og felgen. Så oppgir du søstra de som vitne. Du må sende det som brev.

 

Det kan hende du får dekket alt, men du kan få halvparten. Kommer veldig ann på vegvesnet der du bor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke alene.

 

Jeg har ett stk bulket A8/S8 felg som jeg har lyst til å slenge i hodet på de som bevilger penger til veiene våre.

 

Forbanna rasshøl. Bruke penger fra veiavgift og bompenger til alt annet en å bygge bedre/utbedre veier.

Får lyst til å rive ut neglene dems.. en etter en med nordlendingtang.

Merkelig at det ikke har tippet for noen ennå. Vraket bil og halve livet kastet bort i køer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vanskelig å ta bilde av stedet der det skjedde da det blei merka med varseltrekant 2 dager etter og søstra mi mener de har fiksa hullet nå, men de vet jo om det, og søstra mi (+ bikkjen hennes) kan gå god for at det var ikke mye merket der.. Sendte de MAIL, med bilde av felgene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke alene.

 

Jeg har ett stk bulket A8/S8 felg som jeg har lyst til å slenge i hodet på de som bevilger penger til veiene våre.

 

Forbanna rasshøl. Bruke penger fra veiavgift og bompenger til alt annet en å bygge bedre/utbedre veier.

Får lyst til å rive ut neglene dems.. en etter en med nordlendingtang.

Merkelig at det ikke har tippet for noen ennå. Vraket bil og halve livet kastet bort i køer.

 

Kunne ikke vært mer enig med deg.... Jeg vet ikke om du har kjørt om salhus fra eller til knarvik, men hvis du har det så vet du at den veien IKKE er noe å skrive hjem til mor om.. Den veien er faktisk så ekkel å kjøre at jeg velger å kjøre rundt hele åsane enn å kjøre om salhus som da tar kortere tid.. Og nå har de jo begynt med diverse vegarbeid i Åsane på veier som jeg egentlig vil påstå at er i g a n s k e god stand, men allikevell skal de legge ny asfalt.. men salhusveien ligger der fortsatt, like dårlig som alltid.. lurer faen meg på hvor prioriteringen til de idiotene ligger hen.. jeg blir rett og slett flau på deres veine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det kan hende du får dekket alt, men du kan få halvparten. Kommer veldig ann på vegvesnet der du bor!

 

Tingen er at jeg ikke aner nypris på felgene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dette gikk?

 

Jeg kjørte i et hull i veien på Fredag, og fikk to av felgene mine bulket..

Jeg har bilder av hullet og stedet, og det er ingen merking..

 

Kan jeg kreve at vegvesenet betaler?

Er det reperasjonen de betaler for eller nye felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja!!

Du kan kreve penger for skaden.

Har du bilder av felgen og åstedet, sender du et fin (VIktig, FIIINT) brev til vegvesenet.

 

Dette går helt fint. Ventetiden kan bli lang. Men verdt et forsøk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg sendte de jo mail, og fikk svar etter ETT HALVT år...... hvor han skrev at ditt og datt osv osv osv osv osv.. og det var usannsynlig mye som måtte gjøres så eg gidd ikkje.. var noen her på forumet som sa at skaden vil koste meg under en tussing å reparere.. men blir nok sannsynligvis ikkje brukt de felgene der. satser på nytt når bilen er ferdig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte i et slaghull på Seim nord for Knarvik. Nå får jeg dekket dekk, felg og kontroll av hjuloppheng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bli morsomt å prøve en slik sak i vestfold, slenge regning på 13.000 pr felg + dekk og understellskontroll.. Eller, får da håpe man klarer svinge unna, kjipt å knote mot staten..

 

Håper det ordner seg for dere, stå på krava!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde i Horten :) Så da blir det vel Vestfold som må erstatte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte i et slaghull på Seim nord for Knarvik. Nå får jeg dekket dekk, felg og kontroll av hjuloppheng.

 

OJ, der sier du noe.. tror egentlig bærearmer og litt sånt fikk en smell på bilen.. men har alt eg trenger av deler til bilen og skal begynne renovering nå i nærmeste fremtid.. så har egentlig bare lagt alt d der fra meg.. dessuten er det snart ett år siden.. er vel gjerne litt seint nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.