#1 Skrevet August 1, 2006 Jeg monterte 2 nye justerbare koni, bak på min min audi 1,9 for snart en månede siden.. Nå tyder ting på at den ene er sprengt: bh : Hvor lang garanti har Koni?`noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2006 Ifølge http://www.koni-na.com/whykoni.cfm Last but not least, KONl's are built to last a lifetime. Once you have bought a set of KONl's for your car, they usually will outlive it. KONI street shocks carry a lifetime warranty to the original purchaser for as long as you own the vehicle. Hehe, kunne gjerne tenkt meg et bilde av den sprengte demperen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2006 Pratet med Koni på essen motorshow for noen år siden, er det just bare dempere? Evt. en sak som ofte folk gjøre at de skru de på det aller hardeste, det de anbefalte meg var skru det til det aller hareste og 1 1/2 runde tilbake, slik har jeg kjørte med minne koni i over 7 år aldri vært et problem, er de på det hardeste så vil de fort bli ødelagt. Innportøren av koni i norge er Rodin og CO som ligger på skedmokorset, ta kontakt med dem, bille nok tro at dette er en gatanti sak. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2006 Pratet med Koni på essen motorshow for noen år siden, er det just bare dempere? Evt. en sak som ofte folk gjøre at de skru de på det aller hardeste, det de anbefalte meg var skru det til det aller hareste og 1 1/2 runde tilbake, slik har jeg kjørte med minne koni i over 7 år aldri vært et problem, er de på det hardeste så vil de fort bli ødelagt. Innportøren av koni i norge er Rodin og CO som ligger på skedmokorset, ta kontakt med dem, bille nok tro at dette er en gatanti sak. Lykke til. Hvis du skrur dem 1 1/2 runde tilbake står dem jo nesten på "soft" da:confused: ...Fikk tips om 1/2 runde tilbake jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2006 Hvis du skrur dem 1 1/2 runde tilbake står dem jo nesten på "soft" da:confused: ...Fikk tips om 1/2 runde tilbake jeg. Gule koni har jeg aldri fått til å bli soft..... fikk også beskjed om 1 1/2 runde tilbake og jeg merket liten om ingen forskjell fra når de sto på det hardeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2006 Ingen grunn til at det ikke skal være en garantisak pga at du har kjørt de på det hardeste. Når du har den innstillingsmuligheten så må de jo være laget for det. Mulig de blir fortere slitt ja.. Kjører selv på 180grader fra stiveste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2006 Hvis du skrur dem 1 1/2 runde tilbake står dem jo nesten på "soft" da:confused: ...Fikk tips om 1/2 runde tilbake jeg. Da skjønner jeg ikke dine dempere, bilen min er senket 100mm foran og alle som har sett den veit hvor lav den er, og den er stiv, sikkert forskjellige fra bil til bil da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2006 Da skjønner jeg ikke dine dempere, bilen min er senket 100mm foran og alle som har sett den veit hvor lav den er, og den er stiv, sikkert forskjellige fra bil til bil da. Jeg har KW variant2, der er det gule koni dempere. Tror det er temlig likt, men er ikke sikker. Men mener da og huske at de maks kan skrus 2 runder, og da blir jo 1 1/2 tilbake veldig soft...Mulig jeg tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 2, 2006 Når man skrur en konu demper til helt "soft" for deretter å skru 720grader for å få de over på hard, så er det fortsatt litt å justere på, man kan vri enda mere, men det er vel det de ikke vil at vi brukerne skal gjøre. Monterte koni+hr på en a3t til en kompis, der skrudde vil til 540foran og 360bak. ble egentlig veldig stiv syntes jeg, men det har sikkert noe med vekta på bilen å gjøre og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2006 da jeg monterte demperene, skrudde jeg dem 1 1/2 - 2 runder tilbake.. husker ikke helt.. vill ikke påstå at det ble for stivt.. hmm? Men litt rart at bilen plutselig sank ned på ene siden bak da.. med nye dempere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 12, 2006 Hvor mange runder skal man ha juster forran? Og bak? noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...