#1 Skrevet August 2, 2006 når jeg starter opp bilen får jeg opp et utropstegn, jeg har vært innom den lokale VAG forhandleren og de finner ingen feil på bilen når de leser av feilkoder.. men de får jo ikke opp noe for gir kassa.. kan d være noe feil der?? hva kan d være.. bilen er en S4 2.2L... automat.. vet disse kassene er dårlige men d er 2 kassa som ryker på to år og varselen har lyst siden den tid.. d må da gå ann og finne hvor feilen ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2006 BumP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2006 Sjekk nivået på hydraulikk olja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2006 tenker du på nivået på kassa så har jeg målt den i dag! og den er der den skal.. piper og kommer opp utropstegn rett som d er når jeg kjører og vag verkstedet søkte kjapt etter feil koder men fant ikke noe.. vil nødig sette den på verksed da jeg har gått i minus for lenge siden..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2006 Kan lett være feil ved autocheck'en i selve instrumentet, må selv fikse den sånn ca. hvert 3. år.. Søk for how-to.. Men noen spørsmål: Hvilken farge på ikonet? Rød eller gul? Hvis den er rød og ser slik ut: (!) er det ganske sikkert nivået på hydraulikken (til servoen/bremsene) som er for lav, evt. er hydraulikkpumpen din dårlig. Søk på forumet for å finne mere om dette også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2006 lama lyser rødt og det som kommer opp ser slik ut (!) som du sa.. jeg skal sjekke nivået på den i morra.. den har vært sånn lenge og er veldig trått at d er sånn... den kommer som oftes opp når jeg bremser ned osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2006 Det du beskriver kan være hydraulikkolje nivået og det kan være bremsevæske nivå og det kan være at "bomba" di begynner å ta kvelden . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2006 den såkalte "bomba" hav er det? har hørt om den men har aldri fått med meg hva d er.. Sjekka nivået på bremsevæske og servoen nå... servo olja er snart nede på minimum.. kanskje d hjelper fylle på.. får prøve d oxo da! Bremsevæska er bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 4, 2006 (!) kommer også av lavt trykk, dvs., det kan også være dårlig pumpe. Vil nok anbefale en rens&skyll på hydraulikksystemet, hvis du ikke har gjort det, eller vet om det er gjort. 2-3 dunker med originalvæske bør holde. Se f.eks. denne for bra info.: http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=8 Tipper det skal gi deg mange år på systemet igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2006 På "stammen" til bremsepumpa/bremsevesketanken, så sitter det en trykkføler, denne har to ledninger, eller var det en? Uansett, trekk av denne, og forsvinner det da, så er det mest sansynlig bomba.. kan jo seff være føleren også, men er vel heller sjeldent.. Mvh Geir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...