#1 Skrevet August 2, 2006 Så har det skjedd med meg også. Etter en tur på fjellet i helgen så så ikke bilen ut! Se for deg hvit bil,grusete veier og høljende regnvær... ikke bra. MÅTTE bare få vekk den møkka før mandagen kom og var så dum å kjøre innom Statoil på Lambertseter, ved E6'en. Den hadde kun vask med børster, (ja, jeg så selvasken men det var seint og ville hjem),tok en gullvask og kjørte hjem. På mandagen skulle jeg ha bilen hos Eclipse for å få solfilm på rutene og når jeg hentet den fikk jeg kommentar på at det var en del småriper i lakken. Begynte ved bakskjermen og gikk frem til fordøra på begge sider.Jeg er 110% sikker på at disse ikke var der før jeg kjørte inn i vaskemaskinen. Kjørte til Statoil som selvfølgelig nekter all skyld... Noen forslag til hva jeg kan gjøre ? Bør jeg prøve å sende en mail/brev til noen litt opp i systemet eller er det bare å sette i gang med AutoGlym og håpe at jeg får det bort ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2006 man kjører jo inn på eet ansvar så er nok lite du får gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2006 Jo men det er vel stasjonens ansvar å sørge for å at utstyret de bruker i orden ? Det er den med eget ansvar som "tar meg" ja.. Latterlig dum ting å gjøre, jeg vet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2006 Kjenner endel som jobber på en shell stasjon, og du aner ikke hvor mye de driter i det som har skjedd deg. Hver dag skjer det, oig hver dag sier de de samme: Eget ansvar bla, bla, bla... Synd at det er sånn. Men, desverre lite man får gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2006 det er ikke helt riktig at de ikke har no ansvar. vist du kan å bevist at skrapene er fra en vaskemaskin kan du kreve erstatning. naf er veldig flink til og finne ut av slikt. hvordan ser skrapene ut? er de helt beine? går de langsmed bilen? opp og ned? skader som en vaskemaskin er ganske lette og gjennkjenne. Hvis du kan beskrive hvordan de ser ut, og kanskje ta ett bilde så kan kanskje jeg se om de er fra maskinen... Jeg jobber selv på esso, og vi har vaskemaskin med børster. Det er VELDIG sjeldent den faktisk lager skraper/skader biler. De fleste som prøver seg har skader fra andre plasser som de vil prøve å skylde på vaskemaskin. Sier at de ikke var der "før" de vaska... Det er derfor de som jobber på stasjonene er pålagt og si at det ikke er deres ansvar. I 90% av tilfellene snakker du med en deltidsansatt som ikke har mye å si på en slik stasjon. Det jeg da vil anbefale deg å gjøre er å kjør bilen til stasjonen og be om å få snakke med daglig leder og få han til å se på bilen. Han vil antakelig ta bilder av skaden, og sende deg vider til NAF eller ett annet verksted som kan sjekke om det er maskinen som har laget skadene! Hvis noe av det jeg nettopp skrev virket uklart, så bare spør! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2006 Skal se om jeg kan få tatt ett bilde hvor de synes bare det slutter å hølje ned her og kjører samtidig innom Statoil på vei hjem for å snakke med daglig leder. Takk for godt forslag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2006 en gammel klasse kammerat fikk ødelagt felgen sin i en vaskemaskin, og han fikk igjen en ny felg, av stasjonen, nå var han også innom der med en gang det skjedde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2006 Det kan være ett problem siden du ikke gikk inn med en gang. Det du kan argumentere med er at det var mørkt/vanskelig og se. Jeg vet at på vår stasjon så har vi erstattet en spoiler på en rover som ble dratt av. Dette gjorde vi selv om det ikke er sikkert om det faktisk var maskinen sin feil at den ble dratt av... Heller noen tusen i reperasjon enn ett dårlig rykte. Husk at bensinstasjonene tjener fett på vaskemaskinene! De vil derfor beholde så mange kunder de kan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2006 Fikk du snakka med de på stasjonen? Deres feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...