Reg reim bytte 2.2 5E (HASTESAK)

Anbefalte innlegg

Holder på å skal skifte register og vannpumpe på 90`en (typ85) men sitter bom fast med strammehjulet... hvordan i : bråk : er det dette hjulet strammer og hvordan får jeg av spennet på reg reima? er jo så god plass nedi der att jeg kan gå rundt og utforske.... med andre ord kommer INGEN vei..........kan noen svare på dette kjappt er jeg veldig takknemlig:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vannpumpa som spenner reima. De to boltene som sitter mot radiatoren er det justering på, den som sitter inn mot blokka er vippepunktet (hvis du tog'an). :)

Bare løsne alle skruene og vri på pumpa så løsner det hele. Samt at det renner ut en hel del vann om du ikke har tømt systemet allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vannpumpa som spenner reima. De to boltene som sitter mot radiatoren er det justering på, den som sitter inn mot blokka er vippepunktet (hvis du tog'an). :)

Bare løsne alle skruene og vri på pumpa så løsner det hele. Samt at det renner ut en hel del vann om du ikke har tømt systemet allerede.

 

 

eeeeeeeiiiija.. eg t t tog an.. på en måda.. takker og bukker.. :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke helt nei....... radiatoren er jo plassert LANGT fra vannpumpen.... sliter og med å få løsnet den ene skruen på vannpumpen.. forbanna svenskeskrue av en umbraco som ikke vil løsne samma f`en hva jeg gjøre... ARG noen i bergen, åsane området som har noe verktøy for dette som de vil låne bort midlertidig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke helt nei....... radiatoren er jo plassert LANGT fra vannpumpen.... sliter og med å få løsnet den ene skruen på vannpumpen.. forbanna svenskeskrue av en umbraco som ikke vil løsne samma f`en hva jeg gjøre... ARG noen i bergen, åsane området som har noe verktøy for dette som de vil låne bort midlertidig?

 

Det jeg mente med skruene var stort sett at det er tre stk. se rett mot pumpa så er den skruen oppe til venstre vippepunktet mens den oppe til høyre samt nede til høyre justeringsskruene.

Får du ikke skrudd ut unbracoskruen med ei schvær tang da, bare klipe fast og skru? Evt kan du bruke ett eller annet kappverktøy og lag et dypt flatspor i skruen som du bruker ditt største flattjern på. Eller en meisel, slå mot skruen i retninga den løsnes i (evt stort skrujern igjen hvis du mangler meisel).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada.. satte meg ned rett foran bilen og studerte hele greia.. ser nå ha du mente.. men nå lurer jeg på om jeg må ha av plata BAK kam hjulet for å få ut vannpumpa? virker som jeg må det ivertfall.. fikk av skruen med ei rørtang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du må løsne dekselet som sitter bak mot blokka for å få ut vannpumpa. Men du trenger ikke å ta det helt av. Bare å løsne det og bikke det utover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah.. takk :D der sparte vi litt tid ja.. menne, hvordan er innstillingen av kam og alt dette her etterpå igjen når jeg skal ha på det nye? er det med denne motoren som volvo sine b motorer at den tåler at det er feil eller ryker ALT om det ikke stemmer? har allerede klart å rotere litt på kam hjulet : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme posisjonene/merkene som ble forklart i denne tråden... : rolleyes

 

Til og med jeg fikk det til..... med 7 tommeltotter: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.