Anbefalte innlegg

Gravde frem S4-lyktene mine i dag for å montere dem på bilen og oppdaget at det er med original xenon : smil :

Lurer derfor på om det er innebygget ballast i disse? Kommer 3 ledinger fra kjørelyset så ble litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er separat ballast til disse lyktene.

Ser slik ut:

46_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Separat ballast som Mattis nevner, men integrert pære som ikke kan skiftes ut. Mao. hvis pæren går må hele lykten skiftes, og det er ikke billig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ballast er det den som regulerer høyden på lyset ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ballasten er strømomformeren, eller transformatoren om du vil. Xenon-lys har en driftsspenning på ca 14000 volt, mens i teningsøyeblikket (da du ser det blinker) er den opp mot 25000 volt, hvis jeg ikke husker helt feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så disse er ikke mye å samle på da med andre ord? Har ikke snøring på om pærene virker, og om de gjør vet jeg heller ikke hvor mye de er brukt. Men ser ut til at selve xenon-innsatsen kan tas ut. Kan jeg bare bytte denne med en "vanlig" innsats?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ser ut til at selve xenon-innsatsen kan tas ut. Kan jeg bare bytte denne med en "vanlig" innsats?

 

Njaei, Det er forskjellig feste fra H1 og Xenon-holdern.

Da må du isåfall bytte hele enheten, inkludert linsen i lykten, så det er nok billigst for deg å kjøpe vanlige halogen-lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2 delelykter liggende med vanlig halogeninnsats. Dog to høyrelykter. Er innsatsen lik på begge sider? Isåfall bytter jeg bare over til halogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsatsen er forskjellig fra venstre og høyre, men jeg har en venstre halogen-innsats til deg, mener jeg å huske.

 

Kan sjekke i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve linseenheten til nærlyset er såvidt jeg husker lik på høyre og venstre med halogen, men hele lykteinnsatsen (med fjernlysreflektor) er naturlig nok forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. jeg mente lykteblendingen på innsiden av linselykten var forskjellig.

Mulig jeg husker feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysbildet fra høyre og venstre lykt er jo likt (går opp mot høyre), så jeg mener at det skal være det samme. Den spaken under som forandrer lysbildet er jo midt på begge sider også. Byttet den innsatsen på en S4-lykt for en stund siden, og er 99% sikker på at det ikke var noen forskjell på høyre og venstre side. Hadde lyktene fra hverandre samtidig for å pusse linsene, så fikk se alle småbitene..

 

Kan muligens huske noe om at man må flytte over en "propp" til justeringen, da denne er festet forskjellig sted på de forskjellige sidene, men selve innsatsen og linsegreiene er like..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.