Innfelt eller utenpåliggende hpndtak  

10 stemmer

1. 1. Innfelt eller utenpåliggende hpndtak

• Innfelt
      4
    • Utenpåliggende
      6

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge om dørhpndtakene på prosjektet mitt og er litt i tvil om hva jeg skal bruke og hvordan jeg vil ha det.

Spørsmålet er om jeg skal felle inn nye dørhåndtak eller om jeg skal ha utenpåliggende.

Toyota HiLux av nyere modell har et par håndtak som er nesten helt innfelte og ganske kule egentlig...

Alternativet er utenpåliggende håndtak fra f.eks. Golf mk3...eller noe annet.

Synspunkt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville personlig ikke gjort det mer radikalt enn at jeg ville brukt Porsche 944-håndtak. Ser ganske like ut som de originale, men kjennere ser med en gang at de ikke er originale.

Litt mer radikalt, men også smakfullt, er Polo 6N-håndtak. Om du bytter til Audi-låsekasser blir ombygginga av døråpnemekanismen veldig forenklet (ettersom Audi, i likhet med Golf 3, Polo 6N o.l. har åpningsmekanisme der håndtaket drar og ikke dytter, slik det er originalt på Golf 1/2).

Audi B4/A6-håndtak ville jeg styrt unna. Nei, det er ikke stygt, men etter at man fikk kjøpt ferdige ombyggingskit er de blitt litt vel vanlige, dessverre.

Hilsen Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kikke litt på nettet å se om jeg finner noen bilder da...tusen takk for innspillet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Westby

Ville personlig ikke gjort det mer radikalt enn at jeg ville brukt Porsche 944-håndtak. Ser ganske like ut som de originale, men kjennere ser med en gang at de ikke er originale.

Disse er vel bolt-on, så vidt jeg vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et par andre typer som er bolt-on til Golf 1

picture.JPG

picture.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par bilder til av de i Golf 3-stil til Golf 1

doorhandle-vi.jpg

openhandle-vi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Disse er vel bolt-on, så vidt jeg vet?

Selve håndtaket er bolt-on, ja. Men mekanismen inni må moddes for å funke på Golf 1/2. Eventuelt flytte over innmaten fra Golf-håndtaket, dersom det lar seg gjøre. Har aldri gjort dette selv, så jeg er litt på tynn is her. Har bare lest om det i "The Golf" for noen år siden.

Hilsen Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.