Hvor er tråden ang trykktesting ??

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne skal postes her men..

Har lett og lett, mener å ha sett en tråd med bilder hvor en fyr viste hvordan han trykktestet turbomotoren sin med kompressor, bilventil OSV..

Ps: er en S4 AAN men mulig fyren hadde en 200 3B..??

Noen som kan dette forresten? (jeg trenger nøye forklaring) :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne ett lite løft.

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å spørre hvor mye trykk intercooler og rørgaten ellers bør tåle.

2 bar bør det da nesten tåle ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne ett lite løft.

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å spørre hvor mye trykk intercooler og rørgaten ellers bør tåle.

2 bar bør det da nesten tåle ?

Kommer jo an på hvor mye trykk som går i systemet til vanlig, men 1.5-2 bar burde være tilstrekkelig på bensinbiler iallefall. Dieselbiler har vel litt høyere trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående selve målingen er vel den beste løsningen jeg vet om å sette en 1 1/2-litersflaske der bunnen er kuttet vekk der LMM skal stå, og sette en bilventil i korken. :) Så er det bare å sette på omtrent det samme trykket man forventer å ha i systemet til vanlig, og høre om det lekker noe sted..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående selve målingen er vel den beste løsningen jeg vet om å sette en 1 1/2-litersflaske der bunnen er kuttet vekk der LMM skal stå, og sette en bilventil i korken. :) Så er det bare å sette på omtrent det samme trykket man forventer å ha i systemet til vanlig, og høre om det lekker noe sted..

Om man leter etter små lekkasjer kan man bruke såpevann også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jo si at man setter turboen under trykk også ? Har hørt at oljetetningen i turboen kan blåses da.

Vil ikke trykket lekke inn i eksos og innsug istedet for å fylle seg i rørgaten ved bruk av denne metoden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaske med bilventil funker fint! Brukte dette på en S2, og fant lekasjen..

Så lenge gasspjeldet er lukket går dette bra..

Kondensfjerner flaske passer perfekt..

DSC01136 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør heller trykket inn på slangen utfra turbo så slipper du å blåse tettinger i turbo som nevnt tidligere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør heller trykket inn på slangen utfra turbo så slipper du å blåse tettinger i turbo som nevnt tidligere...

Det var det jeg også tenkte ja.

Men det er vel ikke nødvendig å ta av slangen på innsuget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte ja.

Men det er vel ikke nødvendig å ta av slangen på innsuget?

Hvis du ikke tar den av ved innsuget og blokkerer den, så siver trykket ut gjennom motoren. Går fint og trykkteste uten og ta den av, men bare husk at den lyden du hører når lufta siver ut ikke er den lekasjen du leter etter;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.