Er 1 bar i ladetrykk lite?

Anbefalte innlegg

Har en a4 96 mod, den lader 1 bar, er det lite?

det sitter en chip i den men jeg vet ikke hva, er en plomberingstape på styringsboksen med ABT logo på så det kan være noe derfra.

men ser andre her har 1.4 i ladetrykk, derfor lurer jeg på om min lader lite?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en a4 96 mod, den lader 1 bar, er det lite?

det sitter en chip i den men jeg vet ikke hva, er en plomberingstape på styringsboksen med ABT logo på så det kan være noe derfra.

men ser andre her har 1.4 i ladetrykk, derfor lurer jeg på om min lader lite?

kommer vel ann på hvilken chip du har det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer vel ann på hvilken chip du har det;)

ja, men det vet jeg ikke. kjørte en tur nå og testet, den er også veldig ugjevn på trykket. trykket pulserer liksom når den trekker seg ut. bilen har alltid dratt seg ut ugjevnt, men nå ser jeg det på måleren. dette er noe jeg ikke finner ut av, siden det ikke kommer noen feilmeldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To ting luftmegdemåler eller magnetventil (n75), event kanskje lekasje. Men det trur eg ikkje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To ting luftmegdemåler eller magnetventil (n75), event kanskje lekasje. Men det trur eg ikkje.

ok, jeg har egentlig ikke helt skjønt hva den N75 ventilen gjør jeg, hvor sitter den og hva er den til? er det trolig at den kan gjøre at den drar seg ut ugjevnt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, jeg har egentlig ikke helt skjønt hva den N75 ventilen gjør jeg, hvor sitter den og hva er den til? er det trolig at den kan gjøre at den drar seg ut ugjevnt?

denne styrer trykket.. dvs dersom den er dårlig, så vil du få feil trykk og eller pulserande trykk.søk og du vil finne masse info om denne ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne styrer trykket.. dvs dersom den er dårlig, så vil du få feil trykk og eller pulserande trykk.søk og du vil finne masse info om denne ventilen.

jeg har jo pulserende trykk? : eek :

hva koster en slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 500-600kr, hugs å kjøpe j ventilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 500-600kr, hugs å kjøpe j ventilen

Ok, og det fåes kjøpt hos den lokale vag forhandleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og det fåes kjøpt hos den lokale vag forhandleren?

jepp... men hugs det skal være J på slutten av delenr.

Lurer på om den står originalt på TT 225hk.

Hugs å slette feillager før du køyrer att. Eventuelt ta av batteriet i fem min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det at jeg har så mye peiling på 1,8t ,men er det ikke lurest å ta en diagnose test før du kjøper ny N75? Når du sier at du har pulserende turbotrykk, merker du det eller ser du det bare på måleren? Er vel flere her på forumet som har slitt med at måleren pulserer/ vibrerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det at jeg har så mye peiling på 1,8t ,men er det ikke lurest å ta en diagnose test før du kjøper ny N75? Når du sier at du har pulserende turbotrykk, merker du det eller ser du det bare på måleren? Er vel flere her på forumet som har slitt med at måleren pulserer/ vibrerer

jeg merker at bilen drar seg ut i flere steg liksom. har tatt diagnose, men finner ingen feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hvis det hadde vært N75 skulle du vel ha fått opp denne som feil ved diagnose testen. Har bilen vært sånnn hele tiden du har hatt den eller har problemet kommet nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller ha sjekket etter lekkasjer, før jeg kjøpte ny N75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert at den vanlige N-75 ventilen kommer opp som feil fordi den faktisk ikke er ødelagt. Den takler bare ikke det forhøyde turbotrykket som chippen gir. Det skal visstnok n-75j ventilen gjøre.

 

Ventilen sitter montert på slangen fra turbo til intercooler i nærheten av radiatoren. Under luftkanalen fra front til luftfilter. Er litt trangt å komme til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert at den vanlige N-75 ventilen kommer opp som feil fordi den faktisk ikke er ødelagt. Den takler bare ikke det forhøyde turbotrykket som chippen gir. Det skal visstnok n-75j ventilen gjøre.

 

Ventilen sitter montert på slangen fra turbo til intercooler i nærheten av radiatoren. Under luftkanalen fra front til luftfilter. Er litt trangt å komme til.

ok, siden den ikke er så dyr, og er vel en slags slitedel er det vel verdt å prøve å bytte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 bar for en slik bil er ikke lite. I denne bilen sitter det en K03 turbo, og denne bør ikke kjøres over 1,3 bar. Så er jo litt greit å ha en liten margin: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.