#1 Skrevet August 3, 2006 Har en a4 96 mod, den lader 1 bar, er det lite? det sitter en chip i den men jeg vet ikke hva, er en plomberingstape på styringsboksen med ABT logo på så det kan være noe derfra. men ser andre her har 1.4 i ladetrykk, derfor lurer jeg på om min lader lite? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2006 Har en a4 96 mod, den lader 1 bar, er det lite?det sitter en chip i den men jeg vet ikke hva, er en plomberingstape på styringsboksen med ABT logo på så det kan være noe derfra. men ser andre her har 1.4 i ladetrykk, derfor lurer jeg på om min lader lite? kommer vel ann på hvilken chip du har det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2006 kommer vel ann på hvilken chip du har det;) ja, men det vet jeg ikke. kjørte en tur nå og testet, den er også veldig ugjevn på trykket. trykket pulserer liksom når den trekker seg ut. bilen har alltid dratt seg ut ugjevnt, men nå ser jeg det på måleren. dette er noe jeg ikke finner ut av, siden det ikke kommer noen feilmeldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2006 To ting luftmegdemåler eller magnetventil (n75), event kanskje lekasje. Men det trur eg ikkje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2006 To ting luftmegdemåler eller magnetventil (n75), event kanskje lekasje. Men det trur eg ikkje. ok, jeg har egentlig ikke helt skjønt hva den N75 ventilen gjør jeg, hvor sitter den og hva er den til? er det trolig at den kan gjøre at den drar seg ut ugjevnt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2006 ok, jeg har egentlig ikke helt skjønt hva den N75 ventilen gjør jeg, hvor sitter den og hva er den til? er det trolig at den kan gjøre at den drar seg ut ugjevnt? denne styrer trykket.. dvs dersom den er dårlig, så vil du få feil trykk og eller pulserande trykk.søk og du vil finne masse info om denne ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2006 denne styrer trykket.. dvs dersom den er dårlig, så vil du få feil trykk og eller pulserande trykk.søk og du vil finne masse info om denne ventilen. jeg har jo pulserende trykk? hva koster en slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2006 ca 500-600kr, hugs å kjøpe j ventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2006 ca 500-600kr, hugs å kjøpe j ventilen Ok, og det fåes kjøpt hos den lokale vag forhandleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2006 Ok, og det fåes kjøpt hos den lokale vag forhandleren? jepp... men hugs det skal være J på slutten av delenr. Lurer på om den står originalt på TT 225hk. Hugs å slette feillager før du køyrer att. Eventuelt ta av batteriet i fem min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2006 Ikke det at jeg har så mye peiling på 1,8t ,men er det ikke lurest å ta en diagnose test før du kjøper ny N75? Når du sier at du har pulserende turbotrykk, merker du det eller ser du det bare på måleren? Er vel flere her på forumet som har slitt med at måleren pulserer/ vibrerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2006 Ikke det at jeg har så mye peiling på 1,8t ,men er det ikke lurest å ta en diagnose test før du kjøper ny N75? Når du sier at du har pulserende turbotrykk, merker du det eller ser du det bare på måleren? Er vel flere her på forumet som har slitt med at måleren pulserer/ vibrerer jeg merker at bilen drar seg ut i flere steg liksom. har tatt diagnose, men finner ingen feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2006 Hmm, hvis det hadde vært N75 skulle du vel ha fått opp denne som feil ved diagnose testen. Har bilen vært sånnn hele tiden du har hatt den eller har problemet kommet nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 3, 2006 Jeg ville heller ha sjekket etter lekkasjer, før jeg kjøpte ny N75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 3, 2006 Ikke sikkert at den vanlige N-75 ventilen kommer opp som feil fordi den faktisk ikke er ødelagt. Den takler bare ikke det forhøyde turbotrykket som chippen gir. Det skal visstnok n-75j ventilen gjøre. Ventilen sitter montert på slangen fra turbo til intercooler i nærheten av radiatoren. Under luftkanalen fra front til luftfilter. Er litt trangt å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2006 Ikke sikkert at den vanlige N-75 ventilen kommer opp som feil fordi den faktisk ikke er ødelagt. Den takler bare ikke det forhøyde turbotrykket som chippen gir. Det skal visstnok n-75j ventilen gjøre. Ventilen sitter montert på slangen fra turbo til intercooler i nærheten av radiatoren. Under luftkanalen fra front til luftfilter. Er litt trangt å komme til. ok, siden den ikke er så dyr, og er vel en slags slitedel er det vel verdt å prøve å bytte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 4, 2006 1 bar for en slik bil er ikke lite. I denne bilen sitter det en K03 turbo, og denne bør ikke kjøres over 1,3 bar. Så er jo litt greit å ha en liten margin: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...