#1 Skrevet August 3, 2006 Jeg skulle skifte indre foringer på stabstag i dag, men seff hadde VAG skaffet meg feil dim på disse: bh : (typisk). Men så til sp målet mitt; På stabstaget der foringene sitter er det en plastring rundt staget. Denne er sprukket, hadde tenkt å bare fjerne denne, eller? Kan være den som lager slik knakelyd ved kjøring Foringene jeg fikk fra VAG var 17mm. På disse plastringene rundt stabstaget er det 23mm. Hvis jeg fjerner plastringene (som er sprukket), blir det ca 20mm. Sikkert noen som har byttet disse, eller vet hva jeg bør gjøre! Denne knakelyden jeg har (som jeg mener kommer fra dissse foringene), ble enda værre etter at jeg senka bilen 30mm i dag. Hva sier folket? Takker så meget for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2006 På jobben, Møller har vi fått beskjed om å skifte staget hvis disse hylsene er sprukket. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt din lokale Vag bedrift for å høre hva de praktiserer. Vil tro dette er likt hos alle men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2006 Vet du om disse hylsene sitter fast i selve staget, og hvorfor må staget byttes? Kan du huske diameter på disse gummi-foringene på TT? (ifølge delelageret på den lokale VAG-sjappa er det 3-4 forskjellige diametre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2006 Såvidt jeg kan skjønne må staget skiftes fordi de ødelagte hylsene sitter fast i staget. Kan ikke se noen annen grunn, men om du klarer å fjerne hylsene kan du kanskje kompensere med foringer med mindre innerdiameter..... Diameter på staget er jeg usikker på, men du kan jo måle det selv. Ellers burde de finne ut av det hvis du oppgir reg. eller ch. nummer. Evt. tar du med deg servicehftet inn til de så de kan se på lappen der understellsvarianten står. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2006 Siden ett nytt stabstag sikkert er grise-dyrt, prøver jeg å fjerne disse hylsene, sette på foringer som er litt mindre, og ser hva som skjer Hjelper ikke dette, tror jeg at jeg bytter foringer i nedre bærearm! Kan ikke se noe problem i å fjerne disse hylsene på staget. MÅ jo være disse som lager slik en knakelyd. Sikkert ingenting som feiler selve staget....?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2006 Antakelig går det helt fint i og med at noen kommer originalt uten hylser også. Smør foringene litt i tillegg. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2006 Antakelig går det helt fint i og med at noen kommer originalt uten hylser også. Smør foringene litt i tillegg. Lykke til. Med vanlig fett (grease) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2006 Tja...blir vel kanskje litt tynt. Bruker kobberfett på jobben. Usikkert hvor lenge det holder uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...