Anbefalte innlegg

Jeg trenger sentreringsringer med følgende mål: 57,1 mm (mot bil) og 65 mm (mot felg). Har forstått det slik at dette er vanskelig/umulig å få tak i. Derfor lurer jeg på om noen vet om en luring som eventuelt kan dreie slikt i aluminium? Tar gjerne imot andre forslag, dersom dere vet om andre lure løsninger...

: klø :

-oluf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da ikke være umulig for en som kan det:)

men må ikke aluminiumet være behandlet med noe isåfall,

vil vel reagere med stålet det?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger sentreringsringer med følgende mål: 57,1 mm (mot bil) og 65 mm (mot felg). Har forstått det slik at dette er vanskelig/umulig å få tak i. Derfor lurer jeg på om noen vet om en luring som eventuelt kan dreie slikt i aluminium? Tar gjerne imot andre forslag, dersom dere vet om andre lure løsninger...

-oluf

Hvorfor er dette umulig å få tak i? Er ikke dette "vanlige" senterringer som gjør at felg med riktig boltsirkel, men litt stort senterhull går på VW/Audi da?

Hør med Morten på Bilprodukter (http://www.bilprodukter.no/) han vet trolig hva som finnes eller ei av slike senterringer.

Det skulle vel være mulig å dreie senterringer i aluminium eller stål ja, men kanskje ikke så lett uten en mal e.l. å se etter.

Ja hvis alu og stål kommer i direkte kontakt får man en slags oksidering som er ugunstig. Derfor må man belegge aluminiumet med et belegg for å hindre dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-oluf

65mm? Ikke ca 66,1 (el noe du mener?) Ligner veldig overgang mellom VAG og Mercedes felger. Martins bør vel selge noe slikt. Fikk slike selv med mine Mercedes felger da jeg selv kjøpte de- eller kanskje det var fordi felgbutikken hadde godt utvalg at "ekstra utstyr" ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok 65,1mm du skal ha...ingen som har 65mm som jeg vet om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok 65,1mm du skal ha...ingen som har 65mm som jeg vet om.

Stemmer nok det at det er 65,1. Målte det bare sånn ca...

Ellers takker jeg for gode innspill. Skal sjekke ut bilprodukter over helga. Hva/hvor er Martins?

-oluf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det at det er 65,1. Målte det bare sånn ca...

Ellers takker jeg for gode innspill. Skal sjekke ut bilprodukter over helga. Hva/hvor er Martins?

-oluf

Sjekk her: http://www.martins.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det at det er 65,1. Målte det bare sånn ca... Ellers takker jeg for gode innspill.

-oluf

Har du prøvd å montere hjula og kjøre bilen uten senterringer? Kan jo hende det går greit hvis du passer litt ekstra på å ikke ødelegge bolthullene/gjengene når de sentreres og settes på bilen...

Kjørte 2 år med Merce-felger uten senterringer bak på min Passat uten at det rista eller var noe problem. Men det kan jo hende rund baut og foran på bilen er mye verre, ikke vet jeg... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å montere hjula og kjøre bilen uten senterringer? Kan jo hende det går greit hvis du passer litt ekstra på å ikke ødelegge bolthullene/gjengene når de sentreres og settes på bilen...

Kjørte 2 år med Merce-felger uten senterringer bak på min Passat uten at det rista eller var noe problem. Men det kan jo hende rund baut og foran på bilen er mye verre, ikke vet jeg... ;)

Kjører med det nå, men det er litt vibrasjon i bilen. I tillegg er det litt pes hver gang jeg skal av og på med hjula. Krever litt tålmodighet og det er noe jeg ikke har så mye av når det gjelder slike ting...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det viste seg at senterringer ikke var å få tak i, dvs hjula passer egentlig ikke til denne bilen. Men jeg bytta til andre bolter som har "brattere" koning. Det funka bra og jeg kan fint kjøre uten senterringer. På de gamle boltene hadde jeg veldig lite å stramme på, slik at det var vanskelig å få sentrert hjulet mens jeg skrudde det fast. Med de nye boltene går det lett. Så da kan man vel si at det var enden på denne visa. : vinke :

-oluf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at dette funker for deg :) Jeg prøvde å kjøre uten sentrering i et par uker i våres, og det var helt håpløst på min bil. Hver gang jeg bremset eller aksellererte hardt så kom det høye klakke-lyder fra framhjula, hørte tydelig at det var noe som flyttet seg som ikke skulle gjøre det.

Ble kanskje ekstra ille fordi det var 5mm spacere uten sentrering, altså et 5mm parti med "løs" bolt mellom felgen og navet... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.