trenger hjelp (fort): Hvordan få av strammehjul

Anbefalte innlegg

Holder på med 90`en i dag og.. klarer ikke helt å se for meg hvordan strammehjulet er festet : klø : har tatt ut den lange skruen i midten men det sitter fortsatt fast.. ser der er gjenger inni det nye men hvordan får jeg eventuelt skrudd det av? kjekt om noen kan hjelpe meg med ett svar litt raskt?

er en 2.2 audi 90 1985

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 90, litt nyere dog er det kun den skruen i midten som holder strammehjulet. På baksiden er det en sylindrisk "tapp" som stikker ut, denne går inn i en styring. Kanskje det er denne som er trang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, var det jeg var redd for.. får vel prøve å spraye på litt penetrerende og se om jeg får dradd det av.. noen andre som vet hvordan dette sitter festet? : vinke :

Edit: Hvordan F"#¤ får jeg av reg. reima? må jeg ha av reimhjulet på veivakselen?: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hastverk, bump bump?

Løsna på vannpumpa? reimhjulene må av ja. Mutteren i midten og de 4 umbrakoene. Bruk varme på den i midten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump bump ja bump bump.... skal ha bilen til et annet sted for å få den rust sveist og henger er ikke aktuelt :P men ok.. har fått av strammehjulet.. løsnet til slutt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.