Anbefalte innlegg

Har en 2001 A6 TDI 110 HK, manuelt gir. På en chippet slik motor skal max dreiemoment være på drøyt 1900 rpm, derfor er det nærliggende å tro at det også er slik originalt, som min er. Problemet mitt er at jeg opplever en liten "ketchup-effekt", rett over 2000 rpm. Av tidligere erfaringer med 110 HK-en, er det ganske jevnt drag fra i hvert fall 1500. Kan det være at turboen min er sliten, og i så fall, ca. pris på overhaling/bytteturbo?? Kan det forresten brukes turbo fra pumpedysemotorer på denne motoren...? Kan noen hjelpe meg med et svar på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener min Passat 110 HK, har et godt drag ifra 1400 rpm og oppover.

Byttet turbo for kun kort tid siden, da denne var kokset igjen: bh :

Pris på ny turbo og arbeid var i overkant av 13 000,-: gråter :

Men det ble ny bil etter det.

Før jeg byttet turbo hadde jeg ved akslerajon et lite område hvor den dro ganske dårlig, for så å komme sterkt tilbake noen hundre rpm senere....

Men det er vel turbo, magnetventil eller LMM som er problemet ditt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke det høres noe galt ut egentlig jeg. Har ikke tenkt over det noe særlig da jeg har prøvekjørt disse bilene på jobb, men f.eks transporter 2.5 tdi må opp på 2-2500 rpm for å begynne å dra skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis luftmasse måleren er gåen så blir den slik. Prøv å ta av stikka og se om den forandrer seg. da går den over i nødprogram da. men den går 'bedre' da en med gåen massemåler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg har også hatt Passat 110 HK med gåen lmm, men da var forskjellen stor! Derfor har jeg store tvil om at det er denne. Men, det er klart, det skader jo ikke å rense den, så jeg ev. kan utelukke det. Det blir i hvert fall ikke NY turbo, hører jeg, med de prisene der... I så fall skifter jeg den selv... Men fortsatt: noen som vet pris på overhaling av turbo, ev. bytteturbo? Hvis dette skulle vise seg å bli nødvendig, selvsagt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.