får ikke gnist på pluggene (Golf GTI 16V -89)

Anbefalte innlegg

har et problem som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med på en golf2 gti16v 89mod

jeg får gnist på ledningen som kommer fra koilen,men der stopper strømmen virker det som.. når jeg sjekka om det kom gnist på pluggen skjer det ingen ting

 

noen som har en ide om hva som forutsaker dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis enten rotoren eller fordelerlokket som er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis enten rotoren eller fordelerlokket som er defekt.

 

ok.. kan jo være en mulighet det ja.. men alt virka før jeg plukka utav motoren .. kan uansett prøve og bytte hele sulamitten fordeler rotor og pluggledninger siden jeg har ekstra liggende

 

takk for raskt svar forresten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nede og i garasjen og knotet litt da merket jeg meg at det kommer en liten gnist med en gang jeg setter på tenninga (både på koil ledning og pluggledning) men når jeg kjører bilen på starteren så skjer det ingen ting???

hva kan dette bety?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, enda et kjent problem. Det kan, etter din beskrivelse, virke som om den elektriske delen av tenningslåsen er kaputt, at den ikke gir strøm til coil (og annen elektronikk) i start-posisjonen.

 

Husker min søster hadde en diesel-golf (einser) hvor det var det samme problemet, den tidligere eieren hadde løst problemet med å legge opp en separat start-bryter, i steden for å bytte e-delen som den gangen kostet en 50-lapp (ca 100-150 kr i dag, tror jeg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener du da den lille hvite delen man kan skru løs bak på tenningslåsen?

kunne den ha røket imellom den tiden jeg hadde ute motoren og frem til jeg satt den i igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den jeg mener ja, og ja, den kan ha røket hvis det har vært for stort strømtrekk gjennom den, av en eller annen grunn (kortslutning?).

 

Det er mange måter å teste om ting fungerer på. Et par av dem trenger du en medhjelper til.

 

For det første, sjekk om det er strøm på 15-siden av coilen med nøkkelen i start-posisjon. Dette gjøres med en prøvelampe eller et voltmeter, samtidig som medhjelper holder nøkkelen i start-posisjonen.

 

For å se om motoren starter uten å bruke nøkkelen, kan følgende gjøres: sett tenningslåsen i "På", sjekk at du har strøm til coilen. Bruk så en startkabel, koble den til plussen på batteriet, legg så den andre enden inntil der hvor ledningen fra tenningslåsen kommer (den tynne ledningen på starteren). Da overstyrer du tenningslåsen og kjører starteren utenom tenningen. Hvis motoren da starter vil jeg mistenke tenningslåsens e-del.

 

Til slutt er det et par metoder for å kontrollere om coilen er frisk, men de gidder jeg ikke gå inn på her og nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for gode råd.. har en delebil stående så jeg kan prøve og montere tenningsdelen fra den imorra, men først så kan jeg jo også prøve og tyvkoble den:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta en ledning fra +polen på batteriet til 15 på coil.

Hvis den starter da så er det som Per Lindgren skriver defekt el.del på tenningslåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Event bare dytte igang bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.