Hvor mye bensin skal en 1986 A80 bruke?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt konebil til dama....

Målte forbruket på den her om dagen og da brukte den nesten liter'n...

Dette må vel være riv ruskende galt... : klø :

Har i ettertid bytta plugger, luftfilter, fordelerlokk og rotor og skal måle den på nytt i kveld...

Men hvor mye skal denne bilen bruke???

Og kan jeg kjøre den på 95 blyffri? Så det sto et sted at den skal ha 98...

Når bilen blir varm så går den nesten ikke på tomgang, kan dette ha noe med saken og gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags motor er det i denna her da`?? :P

rundt 0.7 til 1 liter er normalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert 1.8 forgasser.. Rens forgasseren, få stilt CO riktig (garantert feil etter nesten 20 år sikkert uten kontroll), sjekk at alle vakuumslanger er hele og i orden, sjekk og juster tenningen, så går nok forbruket noe ned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :)

Er det noe innsug med moderne innsprøytning som passer rett på denne motoren?

Motorkoden er DS...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min brukte vel 0,8 jevnt over og 0,6 på langkjøring tror jeg. Stemmer rimelig bra med faktabladet som ligger på audi.se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme bil bare 1983 modell med 1.8 forgasser motor.. har mekanisk innsprøytning til den motoren liggende hvis du er interessert.

Min bruker forresten like mye som din og vel så det.. har hatt planer om å rense gassern men blir aldri noe av når det er bruksbilen det er snakk om : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger i så fall bare innsuget og gass spjeldet, siden jeg da bygger efi på den...

Selger du det løst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker vi kjørte en sånn på lang ferietur en gang da jeg var 'liten' (far som kjørte); med fire personer i bilen og full ferieoppakning gikk den på 0.56 på en av tankene, og generelt under 0.6 (min gamle far kjører sjelden fort, og aldri hardt...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger i så fall bare innsuget og gass spjeldet, siden jeg da bygger efi på den...

Selger du det løst?

foretrekker å selge alt helt egentlig.. send meg en pm så kan vi snakkes om dette :) kjipt å goe OT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan kjøre denne bilen på 95 blyfri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går fint.. jeg kjører min på det.. mulig du må justere fortenningen litt hvis den er stilt til bruk av 98 blyfri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.