#1 Skrevet August 6, 2006 Tok en motorvask for litt siden, og fant ut nå at jeg vel burde smøre opp litt deler og ting igjen. Har vel egentlig bare spruta på litt WD40 på batteripoler og andre bevegelige deler som så litt lysebrune ut:) Ser i instruksjonsboka til bilen at man må "konservere" motorrommet for å oppnå "korrosjonsbeskytelse". Hva bruker man til dette, og hvordan går man fram? Er jo en gammel bil, så trenger kanskje ikke bruke tusenvis av kroner og timer på denne jobben:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2006 På A3'en min brukte jeg WD40 på hele motorrommet. Ble fin glans i alt, samtidig som WD40 ikke skader noe, verken plast eller elektrisk. Bare ikke spray på noe på varm motor. Lukter ikke noe særlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2006 Finnes motorromskonservering på sprayboks fra VW/Audi. Har sett det i hyllene hos forhandlere i Tyskland og Sverige, så vil tro det er mulig å oppdrive i Norge også. Er ikke *så* viktig, men det ser mye bedre ut etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2006 Det SER forsåvidt bra ut allerede, har brukt autoglyms vinyl & rubber care. Tenker mer for rustfjerning og -beskyttelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2006 Tenkte nå å gå for en voksbasert rustbeskyttelse som er beregna for motorrom - med mindre det frarådes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2006 WD40 er nærmere bestemt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2006 WD40 er nærmere bestemt? Les her Jeg ville brukt vannfri vaselin e.l. på batteripolene, for å unngå rust og dårlig kontakt. Samme på pakninger til lyktehus osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...