Ombyggningssett til ufo bremser noe tess?

Anbefalte innlegg

Har undersøkt litt rundt dette. Var en her på forumet som bygde om til S8 bremser ved å kappe bort det ene feste-hullet til ufo calipteren.. finner ikke tråden akkurat nå.. :( Får man større skiver også?? 320mm er det ikke omtrent likt med ufo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9900SEK=~8200NOK, for et kit som monterer rett på er vel ikke aller verst ille synes jeg? Man betaler fort 2-3000kr+ for et sett adaptere for ombygging fra en dimensjon Porsche-brembo til en annen.

Hvis man da betaler 2000kr pr. kaliper med bremseklosser så er prisen nesten rettferdiggjort.

Her er forresten info fra Nordicaudi.com vedr. ombygging til A8/S6 bremser.

Ämne Lite tips ang. bromsar [sv: pajjon]

Postad av Carrera_

Datum 2002-10-09 12:13

Hej och lycka till med era broms planer.

Här är en lista på detaljer som går åt (Detaj. nr från Mekonomen)

Bromsok S6 03-64680 / 81 Pris: 1 294;-/st

Bromsskivor 02-20626 Pris: 794;-/st

314x30 mm

Bromsbelägg 02-411294 Pris: 1 141;-

Hjulager 07-VKBA1356 Pris 762;-/st

Utöver detta behövs ett M14 gäng snitt för att kunna

gänga om bef. Infästningarna från M12 till M14.

Det finns två sätta att montera detta på en S4 med UFO bromsar. Antingan kan man göra det på det riktiga sättet och anpassa org hjulnav till den nya bromsskivan (rek.) eller så kan man fuska och anpassa bromsskivan till navet vilket medför att man ej behöver byta hjullager mm OBS: detta måste då göras varje gång man byter broms skivor i fortsättningen vilket kanske inte är så kul.

Jag vill tillägga att jag hade stora problem att få rätt broms ok från Mekonomen fick två olika Troligen S6/ A8 det är väldigt liten skillnad på dem Ca 5 mm i infästnings höjd. Felet berode på fel ihopsättning vid renovering Fast del från A8 med rörlig del från S6 Se bild. Oket till vänster är det som passar.

MVH Jörgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var meg det, bygde om til S6-bremser , men anbefales ikke med mindre man har til gang til fres/dreibenk, jeg gjorde det med vinkelsliper, men det er fort gjort å ødelegge noe da. Kostnaden blir jo litt lavere når man bygger om UFO-fjærbeina, men hadde jeg visst om det Brembo-settet tror jeg kanskje jeg ville kjøpt det. S6-fjærbein kommer vel ut på samme pris med nye klosser og skiver kanskje? Her er tråden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=59218

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan se om skivene er modda av selger? Hadde jo vært utrolig kjekt og vist hvilken bil de opprinnlig kommer fra. Kommer de fra brembo er det vel fler forhandlere i norge som kan levere dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.