#1 Skrevet August 7, 2006 hvor mange grader fortenning kan man ha på en 1,8 liter motorkode abs (90hk) orginalt er 6 +- 1 kan 10 grader være bra? får ut noen hk til da med 95 okt..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2006 Hvis du skal prøve deg fram med høyere fortenning, så må du vel ha 98 blyfri på den.. Eller så er det ikke mye du får justert før den begynner å banke! Tror kanskje 10 grader er noe i overkant, jeg hadde prøvd meg på 8 først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2006 bare hiver meg på tråden din her med et lite OT spm hva er det man stiller fortenninga på? fordeler eller kam eller veiv ?? (sikkert litt dumt spm men) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2006 Tenningstidspunktet/tenninga stilles ved å vri fordeleren på en bensinmotor. For å oppnå riktig tenning forutsetter det at tannreima er innstilt riktig i utgangspunktet ( registerinnstilling i forhold til merker ). På en dieselmotor stiller man ikke tenning, men innsprøytningstidspunkt. Dette gjøres ved å vri dieselpumpa med eller mot motoromdreieningsretningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2006 10 bør vel gå greit på sugemotor?? kjørt 11 på G60, men det er da max også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...